Skodesigneren Manolo Blahnik har gjort det. Chanels designer Karl Lagerfeld har gjort det. Og nu gør Jean-Paul Gaultier det også – designer for Coca-Cola light. Den franske modeskaber tager dog skridtet videre og  bliver kreativ direktør for Coca-Cola light i 2012 – første gang, en modeskaber bliver involveret i så mange aspekter af brandet.

Jean Paul Gaultier starter med at designe en serie limited edition flasker og dåser, der vil kunne købes fra maj. Derudover skal det franske enfant terrible skabe online materiale, butikskoncepter samt reklamekampagner til det meste af Europa.

”Coca-Cola light bad mig udforske brandets sjove personlighed og give flasken en make-over. Jeg ønsker at vise folk de koder og signaturer, som jeg elsker. Flaskerne har samme form som en kvindes krop, så det har været rigtig sjovt at ”klæde dem på”. Coca-Cola light-motivet er så smukt i sig selv, at jeg blev nødt til at designe rundt om det. Jeg lagde sidste hånd på designet ved at anvende mit eget logo på flaskerne som et skrøbeligt stempel, der gør det til noget særligt, som man får lyst til at røre ved, ” fortæller Jean Paul Gaultier i en pressemeddelelse.

Jean Paul Gaultiers Coca-Cola light-kampagne har titlen ”Night and Day”. Hans kollektion vil være tilgængelig i udvalgte butikker fra maj.