Den københavnske modeuge lukkede og slukkede søndag, og på flere af messerne har man oplevet beskeden fremgang i antallet af besøgende, selvom niveauerne stadig ikke kan konkurrere med besøgstallene før krisen satte ind. 
 
Således fordelte gæsterne sig:
 
CPH Vision havde 13.055 besøgende (12.385 i feb. 2011)
Terminal-2 havde 13.811 besøgende (13.752 i feb. 2011)
Gallery havde 11.465 besøgende (på niveau med feb. 2011)
CPH Kids havde 3.314 besøgende (3.658 i feb. 2011)
 
CIFF og CIFFKIDS offentliggør ikke deres besøgstal, men pressechef Sugasini Sooriyakumaran oplyser til FashionForum.dk, at begge messer har oplevet besøgstal nogenlunde på niveau med i fjor, hvor de to messer tilsammen blev besøgt af ca. 26.500 gæster.
 
Ser vi på antallet af brands, der udstillede på de respektive messer, fordeler de sig således:
 
CPH Vision: 209 brands
Terminal-2: 241 brands
Gallery: 330 brands
CIFF: ca. 1.880 brands
CIFFKIDS: ca. 320 brands
CPH Kids: 143 brands 
 
Og det er faktisk flot nok, peger messefolkene på:
 
”I disse tider bliver vi nødt til at bevare et positivt perspektiv. Ja, der er måske nok mindre trafik end i ’gamle dage’, men vi har stadig oplevet stigning på den korte bane,” udtaler Peter Fenger Selchau, der er adm. direktør for CPH Vision og Terminal-2:
 
”En stor del af de internationale besøgende repræsenterer highend-butikker, så selvom kvantiteten af indkøbere ikke helt når et tilfredsstillende niveau, baseret på tidligere år, er kvaliteten af gæsterne høj og der bliver underskrevet ordrer,” forklarer direktøren videre.
 
Prominent besøg
Således kunne Christian Gregersen, ejer af Gallery, løfte sløret for, at messen i Forum var blevet besøgt af prominente indkøbere fra blandt andet stormagasinet Barneys i New York, stormagasinet Harvey Nichols i London, webmodeportaler som ASOS.com og Net-a-porter.com og eksklusive eftertragtede multibrandbutikker som franske Colette og Urban Outfitters.
 
Hos CPH Vision mener man, trods fremgang, alligevel at tiden er moden til forandring – derfor vil CPH Vision og Terminal-2 fra og med august 2012 være at finde under samme tag og under nyt navn: Vision. Det fortæller Peter Fenger Selchau:
 
”Vi må samles om at bevæge os fremad. Det er tendensen – og en, vi realiserer til august, når vi slår CPH Vision og Terminal-2 sammen.” 
 
Foto: CPH Vision/Terminal-2