Hos Munthe plus Simonsen er adm. direktør Henrik Fjordbak med egne ord meget tilfreds med årets netop offentliggjorte regnskab. Et nettoresultat på 2,2 mio. kr., sammenlignet med 1,7 mio. kr. i 2010, peger nemlig på, at det går i den rigtige retning hos koncernen.
 
Bruttoresultatet i det sytten år gamle modehus er vokset flotte 50 pct. sammenlignet med 2010, fra godt 2 mio. kr. til 3,1 mio. kr., og også koncernens bruttofortjeneste er i fremgang – Munthe plus Simonsen har med en fortjeneste på i alt 14,5 mio. kr. tjent knap to mio. kr. mere i 2011 end året inden. 
 
Fremadrettet har Munthe plus Simonsen da også planer om yderligere ekspansion – også med eget retail, fortæller direktøren:
 
”Fokus de kommende år bliver fortsat vækst på internationale markeder, hertil kommer åbning af flere egne butikker i Skandinavien. Der er i øjeblikket pres på marginalerne, idet produktionspriserne er stigende, uden at det er muligt at overføre denne omkostning på detailprisen,” siger han. 
 
Videre har virksomheden øget engrosforhandlernes markup, hvilket vil øge disses bruttoavance, men samtidig også kræver omtanke:
 
”Dette stiller store krav til os om fortsat at være meget omkostningsbevidste i vores drift,” siger Henrik Fjordbak.