H&M har netop løftet sløret for forårets designersamarbejde. Denne gang er det det italienske modehus Marni, der kan præsentere en særlig H&M-kollektion. Det fremgår af en pressemeddelelse fra huset.
 
Det er Marnis grundlægger og kreative direktør Consuelo Castiglioni, der har skabt en forårskollektion for H&M til både mænd og kvinder. Kollektionen kan fås fra den 8. marts 2012 i cirka 260 H&M-butikker verden over og online på hm.com og vil bestå af både tøj og accessories til H&M-priser.
 
“Jeg ønskede at skabe en ægte Marni-garderobe og finde inspiration i alle vores yndlingsdesign i signaturtekstiler og -print. Som altid elsker jeg at kombinere farver og print og mikse moderne, etnisk design med Bauhaus-grafik med sporty, anvendelige elementer,” lyder det fra Consuelo Castiglioni, der er grundlægger og kreativ direktør hos Marni.
 
“Alle her hos H&M er vilde med kollektionen, og det er vi sikre på, at vores kunder også bliver. Marni har et utrolig trendy twist i alt, hvad de laver, og de blander print og accessories på en måde, som både er sjov og chik. Det er fantastisk at se, hvordan Consuelo Castiglioni koordinerer sine design og matcher nye kombinationer af print og farver. Der ligger et utrolig stort håndværk bag hvert design. Kollektionen kommer i butikkerne på det perfekte tidspunkt og bliver en skøn start på foråret,“ siger Margareta van den Bosch, kreativ rådgiver i H&M.
 
Marni er forblevet en familieejet virksomhed, selvom den er vokset til et internationalt luksusbrand med butikker i hele verden.
 
Marni-kollektionen er det seneste designersamarbejde for H&M, som tidligere har samarbejdet med mærker som Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Comme des Garçons, Jimmy Choo, Lanvin og senest Versace.