Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Soaked in Luxury fanger flere kunder med mobil-app

”Vi synes, det er en spændende og lidt anderledes måde at komme i kontakt med vores forbrugere på," lyder det fra marketing manageren.
”Vi synes, det er en spændende og lidt anderledes måde at komme i kontakt med vores forbrugere på," lyder det fra marketing manageren.

Som et af de allerførste danske modebrands har Soaked in Luxury netop lanceret en app. Og til grund for initiativet ligger en lyst til at lege med et – forholdsvist – nyt medie, fortæller Britt Bennett Hansen, marketingmanager hos Soaked in Luxury:

”Vi synes, det er en spændende og lidt anderledes måde at komme i kontakt med vores forbrugere på. Vi har på nuværende tidspunkt ikke så mange egne butikker at brande os igennem, og derfor er app’en en rigtig god mulighed for at vise hele Soaked in Luxurys identitet og formåen,” siger hun til FashionForum.dk.
 
Flere kunder, tak
Hun – og resten af holdet bag brandet, der hører under IC Companys – håber, at app’en betyder, at flere slutbrugere får kendskab til Soaked in Luxury og får lyst til at bære tøjet:
 
”Vi har med vilje lavet nogle interaktive features på app’en, så den forhåbentlig også er sjov at gå på opdagelse i,” forklarer marketingmanageren. 
 
DIY styling
App’en giver mulighed for, at man selv kan style sit outfit og dele sine favoritoutfits med vennerne på Facebook. 
 
”Eller give et hint til kæresten om hvad man ønsker sig til jul,” tilføjer Britt Bennett Hansen.
 
Du får altså med app’en blandt andet mulighed for at lege med påklædningsdukker og sammensætte enkeltdelene fra Soaked in Luxurys kollektion til hele outfits, se priser og føje yndlingstingene til en favoritliste.

Aldrig sige aldrig
Men kan man forvente sig yderligere teknologiske stormspring fra brandets hånd?
 
”Man skal aldrig sige aldrig. Vi synes, det er rigtig interessant at kigge på alternativer til de traditionelle markedsføringsmetoder. Og selvom jeg altid har været fan af trykte medier og et smukt katalog, synes jeg, den interaktive del af fx en app er rigtig sjov,” siger marketingmanageren, der samtidig ikke er bleg for de krav, en app stiller til opdatering og udvikling: 
 
”Lige nu vil vi koncentrere os om dette og forhåbentlig have en app, der udvikler sig løbende og bevarer nyhedsinteressen.”
 
Indtil videre er Soaked in Luxury-app’en kun udviklet til iPhone. App’en kan findes via iTunes Store og er gratis.