Skal din virksomhed vokse – eller drømmer du om at starte én?
Så er der hjælp at hente, når Erhvervs- og Vækstministeriet blænder op for en landsdækkende iværksætterkampagne i uge 46.Skal din virksomhed vokse – eller drømmer du om at starte én ny virksomhed op? Så er der hjælp at hente, når Erhvervs- og Vækstministeriet blænder op for en landsdækkende iværksætterkampagne i uge 46.
Ugen er en del af den verdensomspændende iværksætteruge ’Global Entrepreneurship Week’, der gennemføres for fjerde år i træk. I 2010 deltog 7,5 millioner mennesker i de 37.000 arrangementer, der blev gennemført i 104 lande verden over. Alene i Danmark deltog 12.000 personer i 140 arrangementer over hele landet, et tal der forventes at stige i år, hvor der er mere end 200 events, springboards, workshops, foredrag og konkrete rådgivningssessions planlagt i løbet af uge 46, 2011.
I år har man især fokus på at tiltrække børn og unge, da undersøgelser viser, at undervisning i entreprenørskab udover øget indkomst hos den enkelte efter endt studie også giver lyst til mere uddannelse og styrker de studerendes jobmuligheder.
Om det siger Anders Hoffmann, vicedirektør i Erhvervs- og Byggestyrelsen, en af hovedaktørerne bag kampagnen:
”Formålet med kampagnen, som vi nu kører for fjerde år i træk, er at sætte spot på iværksætteri og vækst. Der er bestemt grobund for at skabe flere arrangementer for børn og unge, og der kan gøres en indsats for at få iværksætterkulturen til at slå rod blandt de unge.”
Uge 46, der løber fra den 14. – 20. november 2011, har til formål at generere nye idéer til vækst og iværksætteri samt skabe netværk for millioner af mennesker, der gerne vil starte egen virksomhed. På kampagnens hjemmeside er det let at navigere rundt i de mange tilbud ud fra, om man er studerende, iværksætter eller direktør og hvilke emner, der falder i ens interessefelt.
Se hele ugens program her
Test hvilken iværksættertype du er her: