Færre frierier sender Lily i rødt
Lily kæmper med det danske bryllupsmarked, men andre steder går det bedre for leverandøren af Lily-modellerne. Det skriver Business.dk.Lily kæmper med det danske bryllupsmarked, men andre steder går det bedre for leverandøren af Lily-modellerne. Det skriver Business.dk.
"Vi kan godt mærke finanskrisen i Danmark. Folk gifter sig ikke eller går på rådhuset, og hos Lily er det kirkebryllupperne, som vi er interesserede i. Folk går bare ikke ud og bruger 50 eller 100.000 på et bryllup," siger Anne Kathrine Rantzau, der er markedsføringschef hos Lily.
Hun mener, at antallet af kirkebryllupper er det laveste i de 19 år, hun har været i Lily.
"Det er hårdt arbejde med salget i Danmark. Holder salget sig på status quo, er vi tilfredse."
Danskernes manglende lyst til store kirkebryllupper har fået Lily til at opruste på alle andre fronter. Derfor udbyder nu kjoler og selskabstøj til alle begivenheder. Men selv om markedet i Danmark, med Anne Kathrine Rantzaus egne ord, er ‘trængt og op af bakke’, går det godt på andre markeder. I Tyskland og Sverige, hvor Lily også sælger selskabstøj er efterspørgslen og salget langt bedre.
"Vi kom ind på det svenske marked på et rigtig godt tidspunkt før kongebrylluppet sidste år, og har fået rigtig godt fat i markedet deroppe. Og på det tyske marked oplever vi også et boom," fortæller Anne Kathrine Rantzau fra Lily.
Selv om Anne Kathrine Rantzau fortæller, at omsætningen er steget, har Lily A/S et underskud på 6,1 millioner kr. før skat. Sidste år var underskuddet på 770.746 kroner, og tilbagegangen forklares med omstruktureringer i årsrapporten.
"Vi er tre piger, der er tredje generation i firmaet. Vi har købt en part ud, vores onkel, og det koster altså på det samlede billede. Den primære grund til underskuddet skyldes et generationsskifte," forklarer Anne Kathrine Rantzau.
Kilde: Business.dk