Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Part Two: Ny webshop er et springbræt

Part Two slår denne uge for første gang de virtuelle døre op til en helt ny webshop. Strategien er klar: Internettet er fremtiden.
Part Two slår denne uge for første gang de virtuelle døre op til en helt ny webshop. Strategien er klar: Internettet er fremtiden.

I kølvandet af en lang række af IC Companys andre brands, har også Part Two denne uge for første gang slået de virtuelle døre op til en helt ny webshop. Strategien er klar: Internettet er fremtiden.
 
”Man kan ikke rigtigt komme uden om, at e-commerce er en del af fremtiden. Og fremtiden er her nu,” siger Michael Stockfleth Coester, adm. direktør i Part Two.
 
IC Companys har gennem en tid samarbejdet med en af verdens største internetoperatører, GSI, der er en virksomhed under eBay-paraplyen og står for udvikling og drift af en lang række prominente webshops. Foruden IC Companys-brandsene styrer GSI blandt andre Calvin Klein og Ralph Laurens webbutikker.
 
Michael Stockfleth Coester fortæller, at Part Two allerede samarbejder med flere store internationale onlinespillere, så internettet er ikke helt nyt territorium for det danske brand, der fejrer 25-årsjubilæum i år.
 
Men en egen webshop akkumulerer øget salg i de fysiske butikker, fortæller Michael Stockfleth Coester:
 
”Vi ved af erfaring, at en stor del af den trafik, der skabes på nettet, udmønter sig i fysisk salg i de rigtige butikker. Det er faktisk en ret høj procentsats, der konverteres til fysisk salg,” siger han og tilføjer en anden ikke uvæsentlig pointe – En egen webshop er nemlig også en vej ind i flere af de helt store online multibrandbutikkers sortiment:
 
”Flere af de allerstørste onlinebutikker, Ellos.com og Nelly.com, ville først samarbejde, når vi har en egen onlineshop, og det har vi bestemt haft med i tankerne, da vi valgte at oprette webshoppen. Den kan være springbræt til at komme ind i de store butikker.”
 
Tilgængelighed online er en perfekt måde at fremvise det danske modehus’, der i år fejrer 25-årsjubilæum, nye styrkede profil, forklarer han.
 
”Den vil skabe større synlighed omkring brandet, og hvilken størrelse vi er i dag. 25 år på bagen er jo en menneskealder i modebranchen. Der er mange (brands, red.), der er kommet og gået i den tid, jeg har været i branchen. Vi har med stor succes formået på at holde fast i vores DNA men samtidig sørget for en designmæssig evolution især gennem de senere år,” siger direktøren.
 
Part Twos onlineshop er i første omgang tilgængelig på 12 europæiske markeder – fra Spanien og Italien i syd til Norge og Sverige i nord. I langt flertallet af disse lande er Part Two også tilstede i fysiske butikker, og det er da også som en sådan, Michael Stockfleth Coester anskuer tilføjelsen, for ham er parttwo.com nemlig i høj grad tænkt som en støtte til det eksisterende salg men også et forsøg på at nå ud til forbrugere, der ikke geografisk har mulighed for at købe produkterne.
 
”Vi betragter webshoppen som en ny fysisk butik. Bare en, der har åbent 24 timer i døgnet 365 dage om året.”