Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Bedste resultat nogensinde i IC Companys

"Det er et meget tilfredsstillende resultat," siger adm. direktør Niels Mikkelsen.
"Det er et meget tilfredsstillende resultat," siger adm. direktør Niels Mikkelsen.

Med et årsresultat på246,3 mio. kr., godt ti millioner kroner bedre end i fjor, er man tilfredse med årets resultat i IC Companys. Koncernen så en omsætningsvækst på 12 pct., hvilket svarer til at gruppens 11 brands solgte mode- og sportstøj for 3,9 mia. kr. i regnskabsåret 2010/2011.

Koncernens egenkapital er over det seneste år skrumpet en smule, fra 747 mio. kr. til 742 mio. kr., fordi IC Companys gennem længere tid har investeret i en fælles back-end for koncernens brands.

Således deler alle mærkerne serviceplatform, altså alle ikke-brandspecifikke funktioner: logistik, produktionsselskaber, IT, juridisk afdeling og HR, mv. På den måde håber IC Companys at kunne tilbyde en fleksibel og gennemsigtig struktur og – i sidste ende – konkurrencedygtige priser.

Koncernen fremhæver i årsrapporten, at de forventer at kunne kapitalisere på at opbygge stærk brandværdi for de enkelte brands gennem følgende fokuspunkter:

Fokuseret markedstilgang, IC Companys ønsker at øge markedsandelen i nye og eksisterende markeder.

Optimering af processer og værdikæde. Koncernen ønsker løbende at udvikle processerne og sammenligne sig med de bedste af konkurrenterne.

Ledelse i verdensklasse. IC Companys vil fokusere på præstationskultur og udvikling af talent

Øget kontrolleret distribution. IC Companys ønsker at øge kontrollen med og kvaliteten af omsætningen i engrosforretningen