Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Dansk shoppingportal bag interaktivt tiltag

LazyLazy.com er en kombination af webshop og en modeblog - 78.000 brugere besøgte sitet på blot en måned.
LazyLazy.com er en kombination af webshop og en modeblog - 78.000 brugere besøgte sitet på blot en måned.

Forbrugerne bliver hørt på ny dansk shoppingportal LazyLazy.com, hvor nye features, ifølge Søren Filbert, adm. direktør for LazyLazy.com, involverer brugerne som aldrig før set på europæiske webshops – og det er en succes.

”Jeg er meget overrasket over succesen – den har sprunget alle vores forventninger,” fortæller Søren Filbert til FashionForum.dk.

LazyLazy.com gik i luften 1. februar 2011 og alene den første måned besøgte 78.000 brugere sitet.

Webshop møder modeblog
LazyLazy.com er en kombination af en webshop og en modeblog, hvor brugerne på sitets feature ’MyFashion’ selv kan style sitets forskellige tøjbrands på virtuelle modeller. Her kan de også dele deres styling med andre brugere eller med deres venner på Facebook.

Med MyFashion kan brugerne skabe deres egen virtuelle modeverden, hvor de også kan shoppe med andre brugere eller deres Facebook-venner på samme måde, som når de shopper ude i butikkerne. Brugerne kan også følge andre brugere, hvis de synes godt om deres stylinger og den bruger får dermed en modebloggerfunktion.

”Myfashion opnåede den første måned at få 800 aktive brugere, som benyttede dets features, hvor nogle af brugernes style-sammensætninger blev klikket ind og set på af andre brugere over 500 gange – det er stort,” fortæller Søren Filbert.

Først forbrugerne, så designerne
I takt med brugernes stigende interesse, ser Søren Filbert også en stigende interesse fra designerne, som vil have deres brand solgt på sitet. LazyLazy.com har i alt 26 brands tilknyttet portalen og er netop nu i aftale med 13 nye brands.

Ideen til LazyLazy.com udsprang af, at forbrugernes shoppingadfærd, ifølge Søren Filbert, i butikkerne er meget anderledes end deres adfærd ved onlinekøb.

”I en fysisk butik påvirkes vores køb af sociale sammenhænge som veninder, samt det at vi prøver tøjet, hvor vi på nettet handler mere upåvirket. Vi ønsker med LazyLazy.com at skabe den samme shoppingoplevelse, som forbrugerne har i butikkerne, i handlen på nettet, ” fortæller Søren Filbert.

”På LazyLazy.com forenes det at handle på nettet med det at være social på nettet. Det er to tendenser, som hidtil ikke er blevet kombineret. Det er brugerdreven inspiration, idet brugerne påvirkes af andre sociale sammenhænge ligesom ude i den virkelige verden,” afslutter Søren Filbert.

Se mere på LazyLazy.com