Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

LVMH investerer massivt i Indien og Kina

Den internationale investeringsfond L Capital med LVMH i ryggen har lanceret en asiatisk division.
Den internationale investeringsfond L Capital med LVMH i ryggen har lanceret en asiatisk division.

Den internationale investeringsfond L Capital, der har luksusgruppen LVMH i ryggen, har lanceret en asiatisk division. L Capital Asia skal med 640 mio. dollar investere i forbrugersbrands, livsstilsbutikker, medier og underholdning i Kina, Indien, Sydøstasien, og Mellemøsten.

Fonden har planer om at investere 80 pct. af kapitalen i Indien og Kina og har i alt undersøgt 108 forbrugsvirksomheder i Asien. Det skriver FashionUnited.co.uk.

L Capital Asia sigterefter at investere i lokale virksomheder med innovative brands og koncepter, der passer med både lokale behov og smag.

Ravi Thakran, der er partner i L Capital Asia forklarer, at hvor LVMH fokuserer udelukkende på highend-brands, vil L Capital Asia investere i såvel luksusbrands som ambitiøse, fremadstræbende mærker på vej op.

”Vi er ikke interesserede i top-end-luksus i Indien. I Kina alene er der allerede mindst 10 virksomheder, som vi er interesserede i, og som har en værdi på mellem 200-250 mio. dollar, modsat i Indien, hvor ingen af de allermest kendte brands overhovedet har nået 100 mio.-skalaen,” siger Ravi Thakran.

Ifølge moderselskabet har fonden i omegnen af 560. Mio. dollar at investere frem til 2014, og Ravi Thakran fortæller, at man forventer få investeringer femfold tilbage. L Capital Asia regner med at holde på virksomhederne i op til fire år.

Kapitalfonden bekræftede i sidste uge, at de er i afsluttende forhandlinger om at overtage Indiens største smykke-retailer, Gitanjali Group. En virksomhed, hvis værdi man forventer vil stige til ca. 100 mio. dollar.

Læs også:

LVMH overvejer opkøb af Jimmy Choo

LVMH overtager Bulgari