Butikkerne må forny sig
Butiksejerne er nød til at forny deres butikker for at forblive konkurrencedygtige.Balancen mellem salg og omkostninger har ændret sig i dag. Derfor er butiksejere verden over nu nødt til at se nærmere på deres forretning i forhold til udvikling og fornyelse.
Men at forudse, hvor en økonomi, der er i så høj grad er baseret på teknologi, er på vej hen, kan være svært for mange, og FashionUnited.co.uk oplyser, at antallet af butikslukninger i Storbritannien er tredoblet i løbet af de seneste tre år. Helen Mountney, der leder det britiske analysebureau Kurt Salmons detail- og forbrugergruppe i Storbritannien, forklarer, at det kan ændre butiksbilledet betydeligt:
"En lang butikker vil opleve tab eller mindre profit. I løbet af de næste tre år vil man se strøggader og centrum ændre sig, fordi forhandlere vil forsøge at forny deres butik og deres forhold til kunderne."
For at imødekomme forbrugerne i dag, er butiksejerne nødt til at kunne tilbyde kunderne mere spændende butikker og service, samt at benytte sig af forskellige teknologiske virkemidler, forklarer hun.
En ny rapport omkring detailhandel viser, at de større butikker ønsker at forøge deres e-handel. Nutidens forbrugere har nemlig anderledes behov, og derfor er de mindre butikker nødt til at overveje aspekter så som location, samt sikre, at de giver deres kunder en spændende butiksoplevelse. Det er et vigtigt for, at butikkerne kan trække forbrugerne væk fra de store spilleres e-handel.
Kilde: fashionunited.co.uk