Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Modeuge

Stine Goya for Weekday part 2

Stine Goya har for anden gang præsteret et fint samarbejde med svenske Weekday.
Stine Goya har for anden gang præsteret et fint samarbejde med svenske Weekday.

Med forgyldte svaner, hvide balloner og pastelfarvede chokoladeæg fejrede den svenske retailsucces Weekday, deres anden kollektion i samarbejde med Stine Goya.

”Sidste kollektion var både samarbejds- og salgsmæssigt en stor succes. Folk stod i kø i butikkerne, og der var udsolgt efter fire dage. Det fortalte mig, at der er en rigtig stor målgruppe, der gerne vil have mine designs, men som ikke har råd til dem, og dette samarbejde er en perfekt måde at imødekomme dem på,” siger Stine Goya, da vi møder hende til pressebrunchen i KFUMs smukke lokaler på modeugens første dag.

Kollektionen er tydeligvis Stine Goyas. Med hendes signaturjakke (den korte jakke med trekvartlange ærmer og flæseskød), bukser med drop-crutch, fint print og jerseykjoler med lange guldlynlåse, er der ikke noget at tage fejl af. Ej heller med det helt lyse og sfæriske print (rosa og sort på hvid baggrund), der møder det stramme, enkle og sorte.”Denne lille kollektion afspejler i virkeligheden, sådan som jeg selv går klædt – det bløde og feminine look vs. det sorte, lidt hårdere look”, fortæller hun.

Materialerne i Weekdaykollektionen er ikke de ”rigtige” Stine Goya kollektioners silke, heavy jersey og handskeskind, men derimod bomuld, viskose og en tyndere jersey. ”Selvfølgelig differentierer materialerne sig, for tøjet skal produceres til en helt anden pris, men modsat hvad man måske tænker, er det faktisk ret spændende og udfordrende for mig, da kvantiteterne er meget større. Pludselig er der mulighed for at lave små inserts af andre materialer, og det giver mig et nyt legerum.”

Stine Goya er heller ikke blind for den gode pressehistorie og de internationale muligheder, der ligger i samarbejdet. ”Weekday ekspanderer heftigt for tiden og alene denne kollektion bliver, foruden i Danmark, præsenteret i Finland, Norge, Sverige og Tyskland. Hver gang bliver jeg inviteret med og møder og i den forbindelse presse og indkøbere, og det gør det meget værdifuldt for mit eget brand.”

Stine Goya for Weekday består af ca. 10 dele og kommer i butikkerne i midten af april 2011.  

Hold øje på Weekday.com