Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Gucci vil erobre skønhedsbranchen

Gucci indgår ny licensaftale, og planlægger dermed at indtage skønhedsbrancen.
Gucci indgår ny licensaftale, og planlægger dermed at indtage skønhedsbrancen.

Det italienske modeemperie Gucci udvider nu forretningen, og vil således satse på kosmetikprodukter, udover modehusets tøj- og parfumevirksomhed. Det skriver Women’s Wear Daily.

Det fremgår af den nye aftale Gucci har indgået med sin licenstager Procter & Gamble Prestige. Udover at fortsætte deres nuværende licensaftale der går på verdensomspændende produktion, salg og distribution af dufte under Guccis brand, er fornyelsen udvidet til også at omfatte hele skønheds-kategorien, inkluderet verdensomspændende produktion, salg og distribution af dufte, kosmetikprodukter og hudpleje.

Den nuværende licensaftale blev indgået I 2006, og en udtalelse tyder på, at den nye bliver yderst langtidsholdbar. Dette understreges af den seneste tids spekulationer om netop Guccis ekspansionsplaner. 
En række af Guccis dufte som Gucci by Gucci for Men, Flora by Gucci samt Gucci Guilty, har alle opnået massiv succes.

”Det er i lyset af denne positive udvikling, at vi har besluttet at forny og udvide anvendelsesmulighederne af vores licens med Procter & Gamble Prestige baseret på lang tids engagement. Det kan tillade os at kapitalisere på dette momentum, mens vi udnytter de geografiske og kategorimæssige ekspansionsmuligheder, der eksisterer for Guccibrandet på tværs af skønhedssegmentet,” siger Patrizio di Marco, præsident og administrerende direktør hos Gucci.

Det anskønnes at Guccis dufte omsætter op mod 500-600 millioner dollars i salg årligt. 

Kilde: Women’s Wear Daily
Billede: Flora By Gucci