Det er ikke løgn, når highend-forhandlere på FashionForum.dk beretter om, at lysten til luksus er tilbage.

I tredje kvartal har den britiske luksusgigant oplevet en omsætningsfremgang på 36 pct. i retail, fortæller adm. direktør i Burberry Angela Ahrendts.

”Burberry leverede et overskud på 30 pct. i tredje kvartal med stærk, vedvarende vækst i både retail og wholesale og i samtlige produktdivisioner og regioner. Det har resulteret i, at vi nu forventer et resultat før skat for det indeværende finansielle år i toppen af markedets forventninger,” siger koncerndirektøren i en meddelelse fra selskabet. Overskuddet for hele året før skat forventes således at havne på knap 20 pct., og Angela Ahrendts peger på initiativer inden for både retail, digitale tiltag, produktudvikling og nye markeder som vækstdrivere i regnskabet.
 
I løbet af tremånedersperioden åbnede Burberry ni nye butikker, herunder en flagskibsbutik i Beijing og butikker i både Mexico og Brasilien, og det forventes, at antallet af salgssteder vil vokse med 25 pct., heraf med 15 pct. i Kina.