DK Company-direktør fornøjet over stigning i tysk købekraft
Den tyske købekraft spås at stige 2,6 pct. næste år. Det vækker glæde hos danske modevirksomheder.Der er gode nyheder til den lange række af danske modevirksomheder, der eksporterer til Tyskland. Ifølge ny prognose fra det tyske markedsanalysebureau GfK vil Tysklands købekraft nemlig stige betydeligt næste år.
Gennemsnitligt vil købekraften hos vores naboer mod syd stige 2,6 pct. per indbygger det kommende år, og således vil indbyggere i den tyske delstat Bayern, der ligger øverst på GfK’s rangliste, have en købekraft på ca. 21.326 euro i 2011.
Og det er noget, der vækker glæde herhjemme. Blandt andet for DK Company, der har en række mærker herunder Sirup, Kaffe og Kön & Mön under bæltet, er det gode nyheder, fortæller adm. direktør Jens Poulsen til FashionForum.dk:
”Tyskland er motor for hele Europa. Der er firs millioner mennesker dernede, det giver et stort løft, og vi er meget fornøjede over at mærke større optimisme – det betyder rigtig meget for en virksomhed som vores,” siger DK Company-direktøren, der videre tilføjer, at GfK’s analyse stemmer fint overens med den virkelighed, der har præsenteret sig for modekoncernen de seneste fire-seks måneder.
”Tyskland er det af vores markeder, der er steget næstmest det seneste halve år – kun overgået af Norge. Tallene lyver ikke, de passer fint sammen med vores forventninger for det kommende år,” slutter en optimistisk direktør.
Læs hele GfK’s undersøgelse her (tysk).
Foto: Kaffe Clothing (DK Company)