Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Bæredygtighed

Article_Jimmy Choo relancerer herreskoene

Det London-baserede luksusmærke lancerer igen en række herresko, der rammer butikkerne til efteråret.
Det London-baserede luksusmærke lancerer igen en række herresko, der rammer butikkerne til efteråret.

Jimmy Choo designer igen herresko. Selvom det London-baserede luksusmærke indtil 2002 lavede herresko, var det sidste års samarbejde med H&M, der både inkluderede herre- og damelinjer, der lokkede brandet til at relancere herreskoene med en ny kollektion, der kommer til efteråret 2011. 

“Samarbejdet med H&M viste os, at vores brand fylder mere end virksomheden, og at der er en efterspørgsel for Jimmy Choos æstetik i herrernes kategori,” siger administrerende direktør Joshua Schulman. 


“At kreere en fokuseret Jimmy Choo herreskokollektion i luksussegmentet er i tråd med vores mål om at udvikle os til et vigtigt brand til begge køn på tværs af kategorier, kanaler og geografi.”

Det italiensk-producerede sortiment på omkring 12 styles inkluderer mokkasiner, bikerstøvler, sneakers, aftenslippers såvel som finere sko i forskellige farver og materialer. I første omgang vil distributionen blive begrænset til omkring 30 salgskanaler, blandt andet i specialiserede herreforretninger og multibrand butikker samt på Jimmychoo.com. 

Virksomheden viser deres sko i et specielt pop-up showroom i Milano til januar. 


“Min vision af Jimmy Choo-manden er af en der udstråler selvtillid og stil, hvad enten han er kunstner eller laver investeringer,” siger Tamara Mellon, grundlægger og kreativ direktør af Jimmy Choo. 

“Den første ting jeg ligger mærke til ved en mand er hans sko.”

Kilde: Womens Wear Daily.