Det århusbaserede mærke Minimum har netop lanceret en ny webshop med mærket Edies Eyes. Som noget helt nyt har Minimum fået bloggeren Trine Kjær, der ellers slår sine folder på hendes egen blog Trineswardrobe.dk, til at designe tøjet, der i følge mærkets egen webside bliver off-the-runway trendbaseret mode.

Pigen på gaden
Edies Eyes’ sigter efter high-street klientellet som deres primære målgruppe og priserne vil derfor være overkommelige. At det er en blogger og ikke en uddannet designer, der skaber tøjet er ikke set før, og det er netop en del af markedføringen af webshoppen.

"Vi laver et brand omkring at hun er blogger og ikke har en designmæssig uddannelse. Det betyder, at vi har direkte fat i kunden", siger administrerende direktør i Minimum Peder Tang og fortsætter:

"Pigen på gaden får lov at lave tøjet. Hun er kreativ, ansvarlig og ideen er så, at tøjet skal konkurrere på et højere modeniveau. Det skal konkurrere på samme lave pris som Topshop og Asos.com etc. Og så selvfølgelig på hurtigheden, dvs. hvor hurtigt kan vi få det produceret og leveret. Men det bliver ikke noget tøjsupermarked, det er til firstmoverne", slutter Peder Tang.

Se mere på Edieseyes.com.