Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

article_Modegiganter støtter nye talenter

De store modehuse med Dolce & Gabbana i spidsen tager unge designere under vingen.
De store modehuse med Dolce & Gabbana i spidsen tager unge designere under vingen.

Er modegiganterne pludselig gået hen og blevet filantropiske? Dolce & Gabbana har netop lanceret en ny platform til at vise nye designtalenters kollektioner. Første skridt er, at de har åbnet en ny butik i Milano, som de har døbt Spiga2. Her vil den populære designduo huse deres favorit up-and-coming-designtalenter, heriblandt danske Peter Jensen.

Dolce & Gabbana fortalte branchebladet WWD, at de ønskede at skabe et nyt specielt sted, et univers, som skulle være unikt i denne verden. De vil personligt håndplukke de nye designtalenter fra hele verden og tilbyde dem en fantastisk mulighed for at fremvise deres design i smukke omgivelser. De udvalgte designere er dog ikke sikret en længere tidsperiode under Dolce & Gabbanas vinger. Der lægges i stedet vægt på en konstant udskiftning for at sikre nyhedsværdien og for at give plads til sæsonernes nye “darlings”.

Læs hele indlægget her.

Blogindlægget er skrevet af Rina Hansen, konsulent i Retail Institute Scandinavia. Retail Institute Scandinavia er et konsulent- og videnshus med fokus på detailhandel og forbrugeradfærd. Læs flere blogindlæg på www.retailblog.dk.