article_retailblog_M-handel er det nye e-handel
De amerikanske forbrugere i år vil købe for 2,2 milliarder dollar via mobilen - altså for én milliard mere end i fjor.Alt imens Apple sætter fokus på sin nye iPhone, arbejder flere detailister på, hvordan de kan gøre det lettere for kunderne at shoppe via de populære smartphones. Hvor det amerikanske detailmarked er på et modent (og måske endda snart mættet) stadie, hvad angår tradiotionel e-handel, forventes m-handel at vokse eksplosivt de næste år.
Det New York-baserede analysefirma ABI Research Inc. forudser, at de amerikanske forbrugere i år vil købe for 2,2 milliarder dollar fra websites via mobilen, hvilket er én milliard dollar mere end sidste år og fem gange så meget som i 2008. Samtidig forudser virksomheden, at regular e-handel (dvs. via computere) vil stige mere moderat med omkring 11 procent i år. Som benchmark skal det her fremhæves, at National Retail Federation har forudsagt, at den amerikanske detailhandel – samlet set – vil stige med 2,5 procent i 2010.
Læs resten af indlægget her.
Blogindlægget er skrevet af Mette Skovgaard Frich, konsulent i Retail Institute Scandinavia. Retail Institute Scandinavia er et konsulent- og videnshus med fokus på detailhandel og forbrugeradfærd. Læs flere blogindlæg på www.retailblog.dk
Foto: Apple