Social media-bureau satser på fysisk retail
Social Works vil udvide forretningen med den fysiske butik Social Works Boutique, der skal forene detailverdenen med influencermarketing.Det er ingen underdrivelse, at influencermarketing har udviklet sig til en god forretning over de sidste par år. Og at den udvikling er på himmelflugt, som vi også skrev om tidligere i år. Men hvordan griber man det momentum, og gør det endnu større? For influencerbureauet Social Works, der blandt andet er ejet af Mathilde Gøhler og Remee Jackman, ligger svaret i detailhandlen. Derfor vil de med lanceringen af Social Works Boutique blande det bedste fra de fysiske og digitale butikker med den lukrative influencermarketing.
“Vi har lavet en butik, der efter vores mening er fremtidens svar på shopping, hvor vi kombinerer det digitale og det fysiske, blandet med influencer marketing,” siger Nina Shini, partner og CEO for Social Works.
Butikken vil bære præg af flere digitale funktioner. Blandt andet et prøverum, hvor du kan skifte filter på dit spejlbillede, mens du står foran spejlet, samt en digital oversigt over brandets varelager, der er bredere end det sortiment, du finder i den fysiske butik.
“I butikken vil der være store touch-skærme, hvorpå vi kombinerer den digitale oplevelse med en fysisk butik. Dette betyder at butikkens varesortiment stikker meget dybere, end hvad der kan være på butikkens 50 kvadratmetre. Og heraf kommer vores catch phrase ’The World’s Smallest Mall’,” fortæller Remee Jackman, hvis kæreste og partner i Social Works Mathilde Gøhler sammen med blandt andre Medina, Maria Kragmann og Nicklas Bendtner vil sælge sine produkter i den nye butik side om side med danske og internationale mode- og livsstilsbrands.
”Vi vil gerne være forretningspartner for vores influencers hele vejen rundt. Derfor er det vigtigt for os at kunne udvikle deres digitale potentiale til meget mere, i form af både fysiske produkter og webshops. Da vi lancerede en webshop for Mathilde Gøhler, der har 1 million følgere, var der 46.000 besøgende inde på hendes shop den første dag. Det har en massiv power. Mathildes badetøjslinje vil også være at finde i butikken. Og det er her, vi tror på, at et detail koncept er berettiget. Nu er det tid til at bringe influenterne fysisk og virkelig vise ’the power of influencer marketing’,” siger Nina Shini.
Den nye butik åbner den 25. oktober i Lille Kongensgade 14 i København.