Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Udland

Carmakoma lander endnu en amerikansk luksusgigant

Det danske plus-size mærke Carmakoma har allerede stormagasinerne Nordstrom og Bloomingdale’s i deres amerikanske kundeportefølje – og nu tilføjer de endnu en luksusgigant i form af Lord and Taylor.
Det danske plus-size mærke Carmakoma har allerede stormagasinerne Nordstrom og Bloomingdale’s i deres amerikanske kundeportefølje – og nu tilføjer de endnu en luksusgigant i form af Lord and Taylor.

Da danske Carmakoma i efteråret tog springet over Atlanten var det med et godt udgangspunkt for stabilt fodfæste. For med sig i hånden havde de to grundlæggere Angelica Weiss og Heidie Lykke salgsaftaler med stormagasinerne Nordstrom og Bloomingdale’s, hvilket betød, at Carmakoma ville være repræsenteret i op mod 300 butikker i USA.

LÆS OGSÅ: “Carmakoma har amerikansk vokseværk”

Det tal kan nu plusses med 86, da Carmakoma også har fanget stormagasinskæden Lord and Taylors interesse. Lord and Taylor er USAs ældste stormagasinskæde indenfor luksus, og med en adresse på blandt andet 5th Avenue i New York, lander Carmakoma dermed på en af verdens dyreste og mest ikoniske shoppinggader.

Vinder frem på skandinavisk design

Ifølge Angelica Weiss og Heidie Lykke er Carmakomas skandinaviske design-DNA en stor del af mærkets amerikanske succes – også selvom det er lidt paradoksalt i forhold til Lord and Taylor.

”Vi oplever, at amerikanerne er vilde med dansk og skandinavisk design. Og det er jo gerne det, der sker, når en kæde har succes med ét brand. Så vil de andre ikke stå uden for. Men det er spændende at opleve, at det ærke-amerikanske og traditionsrige Lord and Taylor nu også er så interesseret i vores skandinaviske stil. Deres slogan er jo ’The signature of American Style’”, siger de to kvinder i en pressemeddelelse.

Lord and Taylor har i deres stormagasiner en hel etage til plus-size-størrelser.