Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Nyt dansk herrebrand med internationale ambitioner

2xH Brothers har endnu ikke fejret 1-års fødselsdag, men sælger allerede til både USA, Italien og Storbritannien.
2xH Brothers har endnu ikke fejret 1-års fødselsdag, men sælger allerede til både USA, Italien og Storbritannien.

Med knap et år under vesten er det danske brand 2xH Brothers stadig en ny størrelse på markedet for herretøj, men allerede nu ligger den første kollektion hos forhandlere i både USA, Storbritannien og Italien foruden hos mærkets danske forhandlere.

”Det vi gerne vil, er at få nogle gode forhandlere på en række forskellige markeder,” siger stifter af 2xH Brothers Søren Harresø til FashionForum.

Han etablerede virksomheden 1. januar i år sammen med sin bror Kristian Harresø.

Designet er rettet mod et internationalt marked

Designstilen er et mix af casual, sportsinspireret streetwear og et mere rent, skandinavisk look. Ifølge Søren Harresø går de bevidst efter at skabe et internationalt designunivers med en kant, der gør det oplagt at kigge udover landets grænser.

”Det vigtige for os er at opbygge mange små markeder rundt om i verden, så det ikke bliver for stort. I stedet for at blive for overeksponeret på ét marked, så har vi en spredt distribution, som gør os mindre sårbare, og gør, at vi stille og roligt kan bygge nye lag på sæson for sæson,” lyder det fra Søren Harresø.

2xH Brothers har Nümph A/S som medejer, men drives helt separat af brødrene Harresø, der begge har en baggrund inden for retail.

Til januar vil brandet både være repræsenteret på Seek-messen i Berlin, Capsule i Paris og selvfølgelig i København.

”Vi vil gerne vokse med de kunder, vi allerede har fået på, og så er målet at få flere kunder på de eksisterende markeder og måske også føje nye markeder til. Vi er for eksempel slet ikke i Sverige endnu,” siger Søren Harresø.