CIFF direktør Kristian W. Andersen oplyser til FashionForum, at CIFF regner med at nå op på et samlet antal herrebrands på omkring de 100. Han understreger dog, at det ikke er volumen men kurateringen, der er det styrende princip for CIFF Raven.

“Indhold og relevans er nøgleordene.Vi er i en langsigtet proces, hvor vi er i færd med at skabe en internationalt relevant destination, man simpelthen ikke kan undvære rent forretningsmæssigt. Først og fremmest kommer den professionelle indkøber til København for at købe ind. De her mennesker, der er de rigtige tunge og toneangivende indkøbere, de kan feste og besøge skønne byer, som de har lyst til. For at få dem til at vende tilbage år efter år, er vi nødt til at byde ind med en helhedsoplevelse af helt andre dimensioner, end vi har set tidligere. Og det er vi i gang med at skabe,” siger Kristian W. Andersen.

Derfor er listen af toneangivende brands og designere prioritet nummer et.

“København som by er en vigtig del af dette, men vi er ikke en turistorganisation. Vi ønsker først og fremmest at have fokus på den forretningsmæssige del af modeugen. Ellers risikerer København at sakke bagud i forhold til relevans og indhold.  Derfor er gennemarbejdede koncepter vigtige. Med Raven og CIFF har vi til næste sæson ikke bare den største, men også den indholdsmæssigt nyeste og meste relevante destination i Europa,” siger han.

Kristian W. Andersen påpeger, at Danmark gør sig bemærket med de stærkeste brands i øjeblikket. Derfor har CIFF taget de bedste og stærkeste internationale og skandinaviske indkøbere i ed i efteråret, så de alle afsætter tid til at komme til byen.

”Her er det vigtigt, at sammensætningen af brands ikke blot er stærk og lokal, den skal først og fremmest være ny. Mange af de brands og co-labs, vi præsenterer på Raven, kan kun ses dette ene sted i verden. Derfor har vi en lang liste af følgere, som også forventer, at vi til juni/ og august på henholdsvis Raven og CIFF kommer med flere nyheder. Det er den eneste vej frem for København,” siger Kristian W. Andersen.

CIFF i Bellacenter udvider også markant. Et helt nyt LAB – Urban område åbner som unisex destination med et langt højre antal af de bedste brands og designerne, der har ambitioner og potentiale til salg udenfor Skandinavien. Væksten skal findes i udlandet og ikke i Skandinavien for de mest designopdaterede brands, vurderer Kristian W. Andersen.

Han fortæller desuden, at 30 til 40 procent af de brands, der har skrevet kontrakt, er skandinaviske. Resten er internationale.

Nogle af de brands, CIFF oplyser, vil komme på CIFF Raven:

  • Brand Black
  • Maxwell Snow
  • 424 on Fairfax
  • OFF-WHITE c/o Virgil Abloh
  • Art Comes First with The Bullits and Doom
  • Paraboot
  • Spring Court
  • Vidur
  • Apollonius
  • Stutterheim
  • White Briefs
  • JJJJound
  • Marwood
  • La Contrie
  • Black Fist / Bradley Soileau
  • Second Layer
  • Alex Mullins
  • Erik Bjerkesjo
  • Hypebeast
  • Selectism
  • Cali Thornhill DeWitt
  • Le Pompon for the clubbing
  • Motorious
  • Pendleton
  • Spring Court
  • Karl Lagerfeld

Brandliste opdateret den 3/12-2014.