Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Økonomi

Magasin leverer rekord-regnskab

Stormagasinerne sælger mere end nogensinde – ikke mindst takket være en profitabel nethandel.
Stormagasinerne sælger mere end nogensinde – ikke mindst takket være en profitabel nethandel.

Magasin-varehusene slår rekord med det bedste regnskab i stormagasinernes historie. Det skriver Børsen.

Omsætningen voksede i det seneste regnskabsår med 7,7 procent til 2,6 milliarder kroner og overskuddet voksede med 52 procent til 149 millioner kroner efter skat.

”Vi har gjort mere for at øge serviceniveauet over for kunderne. Det er bl.a. sket ved at flytte medarbejdere fra back office til front office, så der er kommet mere personale på gulvet,” siger økonomidirektør i Magasin Peter Fabricius til FashionForum.

Endelig har Magasin succes med nethandlen, som rent faktisk tjener penge.

”Vi har en meget stor omsætningsfremgang på vores onlinesalg, og det er profitabelt. Det er fortsat en udfordring at skabe samme oplevelse af brand og kundeservice på nettet som i de fysiske butikker, men vi arbejder hele tiden på det,” siger Peter Fabricius.

Han uddyber overfor Fashionforum.dk, at Magasin spørger ’hvad er det for en service, vores kunder gerne vil have’, og at det dermed dybest set handler om at give dem en god service samt ydelser, de ikke kan få andre steder.

”For eksempel tilbyder vi nu personal shoppers, et lingeri koncept, hvor man kan komme ind og tage mål og muligheden for at få rådgivning om kosmetik. Rådgivningsdelen på tværs af brands er nogle af faktorerne, vi har sat i værk for at øge vores konkurrencefordel,” siger Peter Fabricius og fortsætter:

“Vi vil ikke skuffe kunderne på nogen platforme. Vi kan se, at overordentlig mange af vores kunder søger inspiration på vores webshop og så alligevel meget gerne vil handle i vores butikker. Det honorerer vi efter bedste evne,” siger Peter Fabricius til Fashionforum.dk.