Companys genåbner på baggrund af et helt nyt butikskoncept deres originale flagskibsbutik på Strøget. Konceptet er en bevidst offensiv strategi i et presset marked.

"Modebranchen er en af Danmarks største industrier. Hvis den skal blive ved med at være det, må der handles i recessionen. Åbningen af Companys Original er et kreativt eksempel herpå, der skal skabe et mere komplet shoppingoplevelse for kunderne." Sådan skriver IC Companys på deres hjemmeside.    
 
Investering i kunderne
Den gamle flagskibsbutik ved indgangen til Strøget bliver nu relanceret og udelukkende koncentreret om kvindemode efter en gennemgribende ombygning. Den nye butik kommer ydermere til at fungere som et laboratorium som resten af kæden kan lære af, så det vil være her nye ideer afprøves og justeres inden de udbredes til resten af Companys-kæden.
 
Brand Director for Companys, Claus Gravesen, udtaler:

”Vi lukkede butikken og startede en komplet genopbygning. Vi har gentænkt strukturen for en fashionbutik og skabt vores svar på en modenysgerrig og kvalitetsbevidst kvindes drømmebutik. Hvor man tidligere også kunne købe herretøj, har vi tilladt os alene at fokusere butikken omkring kvinder," forklarer han og fortsætter:

"Navnet ”Companys Original” symboliserer på den ene side, hvordan denne butik var den første af alle Companys butikker, men samtidig også at den efter ombygningen adskiller sig fra andre modebutikker. Blandt andet ved at være illustreret i samarbejde med den australske kunstner Elisa Mazzone. De nye omgivelser er vores måde at investerer i kunderne ved at give dem en komplet oplevelse.”
 
Internationale shoppingtendenser
Med investeringen og gentænkningen af butikskonceptet har ejerkredsen bag butikken set nærmere på internationale shoppingtendenser og det faktum, at det kræver mere end de rigtige brands at trække forbrugere til, nemlig nærvær, oplevelser og dygtige Fashion Guides, som kan hjælpe kunderne med at navigere i trends.

Companys åbnede deres første butik i 1985. Den nyrenoverede butik åbner den 22. marts.