Podcasts
Børnemodel iført børnetøjsmærke Wheat

Ny CEO til kendt børnetøjsmærke

Medejer og tidligere kommerciel direktør Thomas Frederiksen overtager rollen som CEO i Wheat.
Medejer og tidligere kommerciel direktør Thomas Frederiksen overtager rollen som CEO i Wheat.

“Jeg er enormt beæret over at skulle bære fanen videre efter Peter. Wheat har en unik markedsposition som et af de bedst kendte, danske børne-brands, og jeg har gennem de sidste år fået et godt indblik i det enorme potentiale, der ligger foran os. Det glæder jeg mig til at udfolde sammen med de dygtige kollegaer, jeg har i både Danmark, Tyskland og Norge.”

Sådan lyder det fra Thomas Frederiksen, der i 2020 blev kommerciel direktør og medejer i børnetøjsbrandet Wheat – og her ved indgangen til 2023 overtager rollen som brandets CEO efter Peter Galsgaard. Med sig i bagagen har han blandt andet 11 års erfaring som med-grundlægger og -ejer samt direktør i den danske skovirksomhed Shoe The Bear, som han frasolgte i 2018.

Wheat blev grundlagt i 2002 af ægteparret Peter og Charlotte Galsgaard og har i de seneste år fordoblet sin omsætning og mangedoblet overskuddet – og ønsket om yderligere vækst er tydeligt:

Peter og Charlotte Galsgaard sammen med Thomas Frederiksen CEO af børnetøjsbrandet Wheat
Peter og Charlotte Galsgaard sammen med Thomas Frederiksen.

“Vi er ekstremt glade for, at Thomas har valgt at sige ja tak til rollen som CEO. Vi har kendt hinanden gennem de sidste 10 år, både i branchen, i vores bestyrelse og de sidste to år som en del af ledelsen. Så det føles ganske trygt at overlade tøjlerne til ham. Med sin stærke kommercielle forståelse og internationale erfaring, er vi sikre på, at vi sammen kan skalere Wheat på den rigtige måde for virksomheden og brandet,” lyder det fra Peter og Charlotte Galsgaard.