Podcasts

Udsolgt CIFF melder klar med ny showlocation

Når CIFF om godt tre uger slår dørene op, bliver det med ikke mindre end 1.000 brands og et nyt layout i Bella Centers haller. Et layout udtænkt af Darling Creative Studio, der skal give de 26.000 kvadratmeter indtrykket af en by – en ‘CIFF city’, om man vil. Her er inddraget yderligere 30 procent af hallernes areal, hvilket giver plads til 200 nye brands. Og messen har, i følge en pressemeddelelse CIFF netop har sendt ud, oplevet en vækst på 20 procent i forhold til sidste sæson og er fuldt booket for i år.

Det er også første sæson, hvor CIFF fuldt ud har indoptaget messen Revolver, der blev opkøbt for ret præcist ét år siden.

“Januars modeuge markerer, at det er ét år siden, vi præsenterede vores nye vision for ’One Copenhagen’ og realiserede ambitionen om ét konsolideret, moderne og internationalt handelscentrum i Norden. Derfor kigger vi nu ud i verden med et fornyet fokus på at gøre de globale markeder opmærksomme på det, vi har skabt. CIFF 62 dækker over vores mest robuste, internationale gæsteprogram til dato – nu kaldet CIFF Concierge. Herigennem bringer vi over 350 internationale VIP-indkøbere og medier til København for at vise talentet, kreativiteten og mangfoldigheden frem. Både hos CIFF, men også til gavn for København og den øvrige modeuge,” lyder det fra direktør i CIFF, Sofie Dolva.

Ansvar for at løfte branchen i en svær tid

I CIFFs ambition ligger også et ønske om at løfte branchen i en tid, der for mange er præget af øgede omkostninger. Derfor er der nu etableret en showscene i Øksnehallen, CIFF Showspace, der kommer til at tilbyde en plug-and-play-løsning for shows. Denne skal gøre showet lettere at gå til for brands – også økonomisk, samtidig med at løsningen – til trods for at den kan tilpasses det enkelte brands identitet – også reducerer muligt spild. Allerede nu har officielle showbrands som Alpha, Rolf Elkroth, MLGA og Henrik Vibskov meldt sig til det nye venue, der også vil danne ramme om en middag, CIFF afholder torsdag aften i modeugen.

Men det er ikke kun på den nye showscene, at CIFF kommer til at facilitere show under den kommende modeuge. Også Bella Arena, der tidligere har lagt lokaler til blandt andet Rotates show, vil denne omgang komme til at huse Munthes og Helmstedts show, mens ukrainske TG Botanical indtager gangbroen under glastaget i messecentrets midte.

Blandt de nordiske brands, der vil være til stede under den 62. udgave af CIFF, finder man blandt andet Aiayu, Rue de Tokyo, Les Deux, Envelope1965, Holzweiler, Masai, Mos Mosh, Neo Noir, Nümph, Moss Copenhagen, Lollys Laundry, Arkk Copenhagen, Bareen og Envii.

Datoerne for CIFF er 31. januar – 2. februar 2024.