Dulong styrker PR-indsatsen med ny in-house strategi og ansættelse
Olivia Ekman er nyeste ansigt hos det danske smykkebrand, hvorfra hun får ansvaret for at folde Dulongs nye PR- og kommunikationsstrategi ud i både ind- og udland.Sidste år kunne Dulong Fine Jewelry dele nyheden, at virksomheden havde fået ny CEO. Medejer og bestyrelsesformand Christian Hoff satte sig i stolen som administrerende direktør med ønsket om at “geare virksomheden yderligere til international vækst,” som den nye direktør selv udtrykte det tilbage i maj 2018.
Nu er der endnu engang nyt på ansættelsesfronten hos det danske smykkemærke. Som led i en styrkelse af deres strategiske fokus på PR og kommunikation har de valgt at hente ny PR & Communications Manager i form af Olivia Ekman, som vil blive ansvarlig for samtlige af virksomhedens kommunikationsaktiviteter. Hun er født i Sverige, men har været bosat i Danmark de sidste seks år, hvor hun også har taget en kandidat i Brand and Communications Management fra Copenhagen Business School. Siden da har hun arbejdet med netop PR for hovedsagligt skønhedsbrands, herunder Estée Lauder, hvor hun var ansat som Nordic Consumer Engagement & PR Manager for Clinique og Origins.
“For yderligere at styrke vores nye kommunikationsstrategi har vi valgt at ansætte Olivia Ekman som vores PR & Communications Manager. Hun bliver ansvarlig for at køre og udvikle den nye kommunikationsstrategi internationalt og sikre, at vi forbliver tro mod vores brand-DNA. Med en kandidatuddannelse i kommunikation og flere års erfaring med at arbejde med digital kommunikation og sociale medier er Olivia den rigtige person til at varetage vores kommunikationsaktiviteter. Desuden er hun en stærk netværker og vil spille en vigtig rolle i vores arbejde for at styrke Dulong-brandet internationalt,” udtaler Christian Hoff i en pressemeddelelse.
Tager PR in-house med ny strategi og øget digitalt fokus
Dulong har de sidste par år samarbejdet med forskellige PR-bureauer i Norden, men har fra september i år valgt at varetage det in-house. Ønsket er, at det – kombineret med den nye kommunikationsstrategi og et ditto øget fokus på det digitale – kan styrke Dulongs positionering på internationalt plan.
“Dulong har i løbet af dette år styrket sit fokus på at kommunikere historierne bag vores kreative univers og design, hvilket er blevet taget godt imod fra vores kunder, partnere og butikker. Historierne understreger Dulong-viben og formidler vores mål om at skabe håndlavede smykker, som er tidløse, og som kan gå i arv, men som samtidig er moderne både i deres design, og når det kommer til bæredygtighed,” siger Christian Hoff videre.
“Jeg glæder mig til at tage del i den spændende rejse, som Dulong i øjeblikket er på, og jeg ser frem til at være en del af det kreative team, der arbejder med brandet. Jeg vil være ansvarlig for at udvikle og udføre den nye kommunikationsstrategi, der sigter mod at styrke Dulongs varemærke på den internationale scene, og jeg kan slet ikke vente med at komme i gang,” afslutter Olivia Ekman selv.
Olivia Ekman startede officielt i rollen den 1. september 2019.