Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Ganni udnævnt som en af verdens 100 mest indflydelsesrige virksomheder

Den årlige Time 100-liste er netop udkommet, og Ganni er udvlagt for deres engagement i at skabe mere ansvarlig mode.
Den årlige Time 100-liste er netop udkommet, og Ganni er udvlagt for deres engagement i at skabe mere ansvarlig mode.

Af Amalie Thejls Uebel. Billede: Ganni

Ganni er en af Danmarks største modesuccesseer globalt. Og det mener det New York-baserede magasin Time tydeligvis også. De har netop udnævnt Ganni som en af verdens 100 mest indflydelsesrige virksomheder i 2023. Det placerer brandet blandt megabrands som Disney, Apple og LVMH, der også er at finde på listen.

Virksomhederne på listen udvælges af Times’ redaktion ud fra kriteriet; at forandre verden. Ganni er udvalgt på baggrund af deres engagement om at skabe mere ansvarlig mode.

“På trods af at Ganni med en score på 90,6 havde den højeste B Corp-certificering for et modebrand, da de blev certificerede i 2022, ville de aldrig kalde sig selv bæredygtige. ”I sin kerne drives mode af nyheder og forbrug, som er en enorm modpol til bæredygtighed,” står der på deres [Ganni red.] hjemmeside. I et detaillandskab, der flyder over med greenwashing, stiller Ganni sig selv til ansvar med deres årlige bæredygtighedsrapport; deres SS23-kollektion er 97 procent “ansvarlig” (skabt af minimum 50 procent økologiskgenanvendt eller low-impact materialer). Og engagementet vækker genklang. Ganni er værdisat til 700 millioner dollars med hengivne kunder, som tagger sig selv som #Gannigirls,” skriver Time om udvælgelsen

”Når vi ser tilbage på nogle af de øjeblikke, der har gjort os mest stolte gennem årene (…), er vi ydmyge over at kunne tilføje Time Most Influential Companies in 2023 til den liste. Det er en kæmpe sejr for vores team, som minder os om, hvad vi arbejder for at fremme hver dag: selvtillid, sammenhold og ansvarlighed,” skriver Ganni selv om udnævnelsen på deres Instagram.