Børnetøjsbrand vil åbne 85 nye butikker
Bestseller-ejede Name It har øget efterspørgsel og satser derfor på at udvide retailstrategien med nye butikker i hele Europa – også i Danmark.Der er nok udfordringer at tage fat i i modebranchen lige pt – at drive fysisk butik i en voksende digital virkelighed er bare én af dem. Men det afskrækker ikke det danske, Bestseller-ejede børnetøjsmærke Name It, der allerede er godt repræsenteret i gadebilledet herhjemme. Name It vil nemlig de kommende år åbne en lang række nye butikker. Det beretter brandet i en pressemeddelelse, hvor de også skriver, at det skyldes en markant øget efterspørgsel på netop prisvenligt børnetøj, som de har slået sig op på.
Mere præcist er det planen at åbne 35 butikker i indeværende år og endnu flere – 50 nye butikker – næste år.
“Vi kan se, at vores kunder er glade for vores tøj, og vi er meget glade for, at vi har formået at ramme den efterspørgsel, der er hos mange danske og europæiske familier. Særligt i de senere år kan vi se, hvordan vi har formået at ramme rigtigt. Derfor vil vi også gerne åbne endnu flere nye butikker, og vi har store ambitioner på vegne af hele Name It,” siger direktør Michael Vinther i pressemeddelelsen.
Name It har i dag 127 butikker, hvoraf 46 er placeret i Danmark. Med den nye retailstrategi ryger det tal op på 200.
“For os er det ikke antallet, der er mest væsentligt. Det mest væsentlige, og det vigtigste for os, er at åbne nogle gode butikker, som vores kunder er glade for at besøge, og hvor de kan få det tøj, der er allerbedst til deres børn. Den ambition er altid vores afsæt, når vi åbner nye butikker,” fortsætter Michael Vinther.
Name It laver tøj til børn i fire produktlinjer, der dækker fra nyfødt til teenager.