Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Charlotte Eskildsen og Sophia Roe stifter nyt modebrand

Charlotte Eskildsens mangeårige design- håndværkserfaring møder influencer Sophia Roes digitale tilgang til mode og store rækkevidde i deres nye fælles projekt, The Garment.
Charlotte Eskildsens mangeårige design- håndværkserfaring møder influencer Sophia Roes digitale tilgang til mode og store rækkevidde i deres nye fælles projekt, The Garment.

Det er en stærk duo, der står bag The Garment. Designers Remix-stifter og designer Charlotte Eskildsen har i samarbejde med influencer Sophia Roe skabt det nye danske modebrand The Garment. Et brand, der – ikke uvant fra Charlotte Eskildsens karakteristiske stil – vil specialisere sig i “closet heroes”, som de selv kalder det. Det indebærer et fokus på det perfekte jakkesæt, den hvide skjorte, velsiddende kjoler og andre faste indslag i en kvindes garderobe – alt sammen lavet udenom sæsoner og med det langsigtede brug for øje.

“Jeg er meget inspireret af Sophias digitale virkelighed og hendes skarpe øje for detaljer. Jeg elsker den måde, hun afspejler og reflekterer over hendes liv og personlige stil gennem digitale medier – som en dokumentar,” siger Charlotte Eskildsen i en pressemeddelelse om sin nye partner. Sophia Roe supplerer:

“Charlotte og jeg deler den samme æstetik. Derfor var det oplagt, at vi skulle skabe noget sammen. Jeg har en meget digital tilgang til mode, hvorimod Charlotte kender den håndværksmæssige og tekniske del af design. Hendes erfaring inspirerer mig, og jeg tror, at vi komplimenterer hinanden rigtig godt via både vores individuelle og delte styrker.”

Ligesom med Designers Remix, er der i The Garment også bæredygtige tanker spundet ind i designet. Her handler det, ifølge de to stiftere, især om at skabe et mærke, der får forbrugerne til at købe mindre, men bedre. Ligesom at der vil blive arbejdet med genanvendelse og generelt materialer, der har lang holdbarhed og er bæredygtigt produceret.

Brandets første kollektion – som her kaldes ’Chapter One: Wall Street’ – lanceres i dag, den 16. september, på The Frankie Shop samt på brandets egen hjemmeside.