Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Eurowoman juni 2020
Alle nyheder, Corona

Alt for Damerne, Eurowoman og Euroman afskediger og opretter ny moderedaktion

Egmont Publishing reagerer på de negative ændringer i modebranchen med afskedigelsen af ni medarbejdere samt oprettelsen af en ny fagredaktion, der skal levere på tværs af husets danske modetitler.
Egmont Publishing reagerer på de negative ændringer i modebranchen med afskedigelsen af ni medarbejdere samt oprettelsen af en ny fagredaktion, der skal levere på tværs af husets danske modetitler.

Vi står midt i et forandret landskab, og det indhug, vi mærker i branchen, mærkes også hos magasinerne. For Egmont Publishing har det i sidste uge betydet et farvel til hele ni ansatte, der fordeler sig ud over udgivelserne Alt for Damerne, Euroman, Eurowoman og Rum. Og det er særligt moderedaktionerne, der er ramt, da magasinhuset har valgt at slå de tre selvstændige moderedaktioner sammen til én ny fælles redaktion. Det skriver MediaWatch, der desuden har talt med magasindirektør Tina Nikolaisen. Hun siger:

“Vi har reageret på de forandringer, der sker i modebranchen lige nu, som rammer vores annonceomsætning på især mode- og livsstilsbrands. Selvom flere køber vores blade, så opvejer det desværre ikke dykket i annoncer.”

Selv om konkurserne endnu lader vente på sig, er der ingen tvivl om, at det hos mange brands holder hårdt nu. Både store og små. Vi kan bevidne nedskæringer i medarbejdere, hjemsendelser og produktioner, der endnu er på hold, men meget vil endnu vise sig, når vi når august – og det kan mærkes på annonceindrykningen og de kommercielle samarbejder.

“Vi kan ikke bare sidde og se til fra sidelinjen, mens hele modebranchen ændrer sig så meget, som den gør lige nu, og vi kan se lavere omsætning fra vores mode- og livsstilsbrands. Derfor må vi også ændre den måde, vi arbejder på,” siger Tina Nikolaisen videre til MediaWatch.

Oprettelsen af en tværgående fagredaktion, som vi ser det her, findes også hos Aller Media. I Egmonts tilfælde skal den nye redaktion, bestående af fire-fem fastansatte, ifølge MediaWatch levere guides og modeserier til de tre magasiner, Alt for Damerne, Euroman og Eurowoman, i samme tempo og kvantitet, som man ser det i dag. Hvem gruppen kommer til ledes og bestå af, er endnu ikke oplyst.

Egmont Publishing består af 1500 medarbejdere og omsatte sidste år for lige knap 4,3 milliarder kroner.