Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
MODEUGE

CIFF udvider med nye områder: Satser på sport og upcoming talenter

Når Copenhagen Fashion Week løber af stablen til januar bliver det med to nye initiativer fra CIFF, som skal øge fokus på både sportssegmentet og upcoming børnebrands i deres messeplatform.
Når Copenhagen Fashion Week løber af stablen til januar bliver det med to nye initiativer fra CIFF, som skal øge fokus på både sportssegmentet og upcoming børnebrands i deres messeplatform.

Den danske modemesse CIFF er – som de fleste andre i denne branche – godt i gang med forberedelserne til den forestående modeuge i slutningen af januar. Og det indebærer for deres vedkommende to helt nye satsninger, der markerer messens fortsatte udvikling som platform.

Det første initiativ omhandler CIFF Youth, deres søstermesse, der har fokus på tøj- og interiørbrands til børn, teens og tweens. Under navnet ’Next’ har de sat sig for at styrke fokus på nye talenter med et dedikeret område til upcoming brands i det segment. Next bliver altså en integreret del af børnemessen, der også holder til i Bella Center, men skal adskille sig fra resten af messen med sit eget univers og visuelle identitet.

“Vi udvikler os hele tiden og søger nye metoder og inspiration, hvilket er grunden til, at vi, udover at drive en messe med etablerede og kommercielle brands, også fokuserer på at skabe et fællesskab for virksomheder, unge talenter og industrieksperter, som kan udveksle idéer, dele viden og lære af hinanden,” skriver messen i en pressemeddelelse om deres nye initiativ.

Sport er mere end en trend

Udover at øge deres fokus på nye talenter, har CIFF også valgt at udvide med et andet område, når Copenhagen Fashion Week ruller ind over København til januar – nemlig sport. CIFF Sporting, som konceptet hedder, og som de allerede kunne løfte sløret for i februar i år, betyder, at der på den kommende messe vil være et område dedikeret til sportsbrands, ligesom at der sideløbende vil være events og samarbejder indenfor sportsverdenen. Det gælder blandt andet både et løbe- og et yogaevent den 30. og 31. januar 2020.

“Et af højdepunkterne denne sæson bliver introduktionen af CIFF Sporting til vores fællesskab. Som noget, der ikke kan defineres udelukkende som en trend, er sport blevet en livsstil, som vores samfund har taget til sig helt ind i sin kerne.”

Hvilke brands, der vil være at finde på CIFF Next og Sporting til januar, er endnu ikke offentliggjort. Læs mere om CIFFs nye initiativer og kommende messesæson her. http://www.ciff.dk/news/