Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Populært sneakerbrand prøver kræfter med tøjdesign: “Vi er kun lige begyndt”

I april åbnede de en ny butik, og nu er de klar med en mini-kollektion af unisex-tøj. Arkk Copenhagen har fortsat ild under sålerne.
I april åbnede de en ny butik, og nu er de klar med en mini-kollektion af unisex-tøj. Arkk Copenhagen har fortsat ild under sålerne.

Et nyt kapitel skal til at skrives i bogen om Arkk Copenhagen. I dag lancerer brandet nemlig deres første kollektion af tøj. En kollektion, der bestående af unisex produkter af T-shirts, hoodies og shorts tager det populære sneakerbrand ud på nyt farvand i den nu fire år lange rejse, stifterne Kasper Høj Rasmussen og Thomas Refdahl har været på, siden de grundlagde mærket i 2015.

“Tøj har vi ønsket at skabe i årevis, faktisk lige siden begyndelsen. Men for os har fokus de sidste fire år været på sneakers,” fortæller kreativ direktør Kasper Høj Rasmussen i en pressemeddelelse og siger, at brandets nye tøjlinje er designet til at passe farvemæssigt til både eksisterende og kommende kollektioner af sko. Og så vil alle stykker tøj have et lille broderet logo af Raven – Arkk Copenhagens første sneakerdesign.

Det er da heller ikke mere end et par måneder siden, at Arkk Copenhagen endnu en gang manifesterede deres vækst og tidlige succes med åbningen af en ny butik på Østergade i Indre By i København. En butik, der følger i rækken på deres første af slagsen på Nørrebro. At næste udspil fra de ambitiøse Arkk-partnere skulle være en udvidelse af deres forretningsgrundlag, stod dog ikke i kortene. Men ikke desto mindre er det en beslutning, der har været længe undervejs:

“Vores kunder og forhandlere har i flere år efterspurgt tøj, og vi føler, at med de sneakers, vi lancerer, og den vækst, vi oplever i dag, er det nu endelig blevet det rigtige tidspunkt at forfølge dette,” supplerer administrerende direktør Thomas Refdahl.

“Vi vil altid udfordre os selv”

At kaste sig ud at designe tøj lyder måske som en vild satsning i en tid, hvor konkurrencen aldrig har været hårdere og fra et brand, der – trods alt – kun har fire års virksomhedsdrift i bagagen. Men Arkk Copenhagen, der vel at mærke laver sneakers til den modebevidste forbruger, har aldrig holdt sig tilbage af bekymringer om skulle gnubbe skuldre med hverken store eller små konkurrenter.

“Selvfølgelig er tøj nyt for Arkk Copenhagen, men den tilgang, vi har til designet og kvaliteten, er nøjagtig den samme, som vores sneakers: rene, enkle designs med fokus på detaljer og kvalitet,” siger Kasper Høj Rasmussen og afslutter:

“Det hele er forbundet med stor passion for os. Vi ønsker, at vores partnere og kunder skal vide, at Arkk Copenhagen aldrig kommer til at stå stille, vi vil altid udfordre os selv. Vi vil have, at folk skal vide, at vi kun lige er begyndt.”

Arkk Apparel lanceres i et begrænset antal online og i brandets butikker i dag, torsdag den 13. juni 2019. Senere på sommeren udvides kollektionen med kasketter og sokker.

LÆS OGSÅ

ARKK Copenhagen stormer frem