Dansk smykkeplatform får nye investorer og medejere
The Jewellery Room har fået en kapitalindsprøjtning og styrker sig i den fortsatte kamp om at blive forbrugernes foretrukne smykkedestination – nu også i udlandet.Søstrene Pernille Møbjerg Knudsen og Charlotte Møbjerg Ansel-Henry, der sammen står bag The Jewellery Room, har om nogen formået at tage patent på smykkescenen herhjemme. Ikke blot gennem deres tilbagevendende, B2B-orienterede udstillingsplatform i samme navn, der hver sæson giver modeugen et glimt af guld, sølv og brillanter, men også gennem den tilhørende webshop, som åbnede sine virtuelle døre i januar 2018.
Men nu er smykkesøstrene klar til at smøge ærmerne yderligere op i deres allerede definerede ambition om at blive forbrugernes foretrukne destination for smykker. Det skal ske med to nye investorer i ryggen, Frederik Kolenda og Peter Michael Oxholm Zigler, som fremover bliver partnere og medejere i The Jewellery Room.
“Vi vil sætte barren højere og skabe et inspirationsunivers, der er mere end en shop. Vi vil udvikle vores online platform og positionere os i et bredt luksussegment med en æstetik og et kurateret univers, som vi tror på kan nå langt,” fortæller Charlotte Møbjerg Ansel-Henry i en pressemeddelelse om ambitionerne i forbindelse med virksomhedens nye partnere.
Bidrager med mere end økonomi
Både Frederik Kolenda og Peter Michael Oxholm Zigler har erfaring med digitale forretninger gennem henholdsvis outletplatformen Designers & Friends og Autobutler.dk. Ifølge Pernille Møbjerg Knudsen og Charlotte Møbjerg Ansel-Henry, er det ikke så afgørende, at deres erfaring ikke er fra smykkebranchen, da målet snarere er at trække på de to nye partneres kompetencer indenfor e-commerce og digital virksomhed.
“Det faktum at de to nye medejere er erfarne iværksættere og kender til det at være i en udviklingsfase og selv har bygget noget fra ingenting til succes er både motiverende og værdiskabende for vores samarbejde,” istemmer Pernille Møbjerg Knudsen, der sammen med sin søster og virksomhedens to nye partnere har planer om at både vækste og internationalisere The Jewellery Room-platformen.
“Kigger man på udviklingen og digitaliseringen af lignende brancher, er jeg ikke i tvivl om at smykkebranchen over de næste par år kommer til at bevæge sig mere digitalt, og at der derfor er behov for en markedsplads for de stærkeste brands. The Jewellery Room står ultimativt bedst til at tage den position qua et utrolig godt produkt, et kompetent team og de helt rigtige relationer i branchen,” fortæller Peter Michael Oxholm Zigler og suppleres af Frederik Kolenda:
“Pernille og Charlotte har over de seneste år etableret The Jewellery Room rigtig stærkt i smykkebranchen. Jeg tror på platformens digitale potentiale, og sammen med Peter Michael ser jeg frem til at udvikle den henvendt mod købestærke forbrugere.”
Et hul i markedet
Da Charlotte Møbjerg Ansel-Henry og Pernille Møbjerg Knudsen løftede sløret for deres webshop for nu halvandet år siden, var målet netop at benytte deres indgående viden om smykkebranchen og de stærke brandrelationer til at opbygge en digital og kommerciel suppleant til deres fysiske udstillingsplatform. Nu, med nye kræfter ombord, er ambitionerne blot blevet forstærkede. Som Charlotte Møbjerg Ansel-Henry selv formulerer det:
“Med vores viden, erfaring og ikke mindst respekt for produktet tror vi på, at vi kan skabe et unikt mødested for forbrugere og brands. Med nye e-commerce kompetencer vil vi udfordre den traditionelle måde at købe smykker på og skabe fremtidens destination for smykker,” siger hun og fortæller, at markedet for smykker er et af de hurtigst voksende inden for online luksuskategorien lige nu. En vækst, der på globalt plan forventes at ramme 250 milliarder euro i 2020. Også herhjemme oplever smykkemarkedet en stigende interesse med 10 procents vækst siden sidste år.
Drømmen er derfor fortsat at sætte sig tungt på det marked og blive det stærkeste digitale univers indenfor smykkekategorien.
“Der findes mange multibrand-shops, men ingen stærke indenfor smykke-nichen. Vi ser en stigende tendens mod vertikale onlinebutikker, hvilket kombineret med opgøret med brug-og-smid-væk-kulturen og den stigende tendens til at investere i kvalitet, gør kostbare smykker og et luksus niche-site endnu mere relevant,” supplerer Pernille Møbjerg Knudsen afsluttende.