Dansk Mode & Textil siger farvel til medarbejdere
Finanskrisen sætter sine dybe spor i den danske modebranche hvilket også mærkes hos brancheorganisationen Dansk Mode & Textil, der har måtte sige farvel til deres kommunikationschef Anne Axholm.[[addon]]Finanskrisen sætter sine dybe spor i den danske modebranche, som har oplevet et fald på de hjemlige markeder på 20%. Det smitter naturligvis af på modebranchens egen organisation, Dansk Mode & Textil, som er afhængig af kontingenter fra medlemmer. Derfor skulle der ske besparelser for 2010, fortæller udviklingsdirektør Kasper Eis, da krisen trækker længere ud end ventet.
"Det tragikomiske er, at vi rent faktisk har oplevet et stigende antal medlemmer sidste år, men da medlemmers kontingent udregnes ud fra deres omsætning og lønsum er vores samlede indtægter faldet. Derfor er vi desværre blevet nødt til at sige farvel til blandt andet kommunikationschef Anne Axholm," siger han.
"Vores økonomi vil altid afspejle medlemmernes og branchens situation, så vi har lige som branchen måtte tilpasse konceptet til vores store ærgelse, da Anne Axholm har gjort en fremragende indsats – og har været en gevinst for branchen og vores medlemmer," siger udviklingsdirektør Kasper Eis.
Anne Axholm er blevet fritstillet og realiserer derfor en anden arbejdsdrøm om at blive selvstændig pr- og kommunikationsrådgiver.
"Et lykkeligt ægteskab er desværre ovre. Mit hjerte banker dog stadigvæk stort for modebranchen, så nu får jeg lejlighed til at hjælpe virksomhederne på en tættere og mere konkret måde end den travle hverdag i Dansk Mode & Textil levnede plads til," siger Anne Axholm. Hun var tidligere kultur- og livsstilsredaktør på dagbladet Børsen og communication partner for topledelsen af A.P.Møller-Mærsk.
Både Anne Axholm og Dansk Mode & Textil håber at kunne fortsætte det gode samarbejde i en eller anden form fremover.