Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Article_retailblog_Sådan kan den fysiske butik konkurrere med webshoppen

Mens amerikanerne e-handler sikkert og hyppigt, falder deres tilfredshed med oplevelserne i de fysiske butikker, men det kan der laves om på.
Mens amerikanerne e-handler sikkert og hyppigt, falder deres tilfredshed med oplevelserne i de fysiske butikker, men det kan der laves om på.

Mens amerikanerne e-handler sikkert og hyppigt, falder deres tilfredshed med oplevelserne i de fysiske butikker. En undersøgelse fra IPG Media Lab, der gennemføres kontinuerligt og inkluderer mere end 10.000 nordamerikanske forbrugere, viser, at forbrugernes tilfredshed med de fysiske butikker falder med op til 15 procent om året.

Det kan skyldes, at når forbrugerne handler online, er de vant til at få en masse informationer med i købet. De kan øjeblikkeligt få detaljerede produktinformationer. De kan se anmeldelser fra kunder, der allerede har købt produktet, og hvis de fx køber madvarer, følger der ofte opskrifter med (for blot at nævne nogle af de fordele, som kan opleves i forbindelse med onlinehandel).

Læs resten af indlægget her.

Blogindlægget er skrevet af Mette Skovgaard Frich, konsulent i Retail Institute Scandinavia. Retail Institute Scandinavia er et konsulent- og videnshus med fokus på detailhandel og forbrugeradfærd. Læs flere blogindlæg på www.retailblog.dk