Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Nu rykker lagersalget online

Der skal laves om på konceptet for lagersalg, hvis det skal virke, mener lingerimærket Hoff by Hoff, der rykker lagersalget online
Der skal laves om på konceptet for lagersalg, hvis det skal virke, mener lingerimærket Hoff by Hoff, der rykker lagersalget online

De populære lagersalg, der giver modevirksomheder mulighed for at rydde ud i gemmerne, og som får kvinder og mænd til at kaste sig rundt mellem vareprøver, sæsonvarer og andensortering, kan nu begynde at ske online. Det mener Mette Hoff, designer og indehaver af lingerimærket Hoff by Hoff, der netop nu lancerer sit første lagersalg online.
 
For Mette Hoff handler online-lagersalget om flere ting. Dels er det besværligt at afholde et fysisk lagersalg, når det kommer til lingeri, dels skal der ske noget nyt ved konceptet.
 
”Jeg synes, tiden er løbet fra de fysiske lagersalg, hvor folk står på nakken af hinanden, og man står og river og flår og står i kø. Det er ret krævende for os at afholde lagersalg, fordi vi skal have mange til at hjælpe, leje dankortmaskiner etc., så på denne måde bliver det nemmere,” siger hun til FashionForum.dk.
 
”Vi sender invitationen ud til vores faste kunder, der i forvejen også køber undertøj på nettet, så de kender ofte deres størrelser. Og så er fordelen, at de kan returnere det, i modsætning til ved normale lagersalg. Jeg tror, folk vil kunne lide, at have mulighed for at prøve det derhjemme i ro og mag,” fortæller Mette Hoff og siger videre, at lagersalget kommer til at ligge som en udsalgskategori  på mærkets normale web-shop under tilbud, og både indeholder undertøj og loungewear
fra tidligere kollektioner.
 
Samtidig har online-lagersalget den fordel, at det løber flere dage.
 
”Det starter torsdag d. 6. oktober og løber frem til d. 9., så kunderne lige kan få weekenden med. Det er så tit, man hører, at folk ikke har tid til at komme til de almindelige lagersalg, og her får de altså 4 dage og kan sidde derhjemme og styre det selv,” påpeger hun og peger mod lagersalgets generelle fremtid.
 
”Nogen vil selvfølgelig holde sig fra at gøre det her, fordi nogen, skal man være helt ærlig, jo scorer noget på kun at tage imod kontanter. Men vi har altid haft en dankortmaskine og haft et stort logistisk arbejde med det, så for os er det nemmere – og jeg tror sagtens, at det kan sprede sig.”
 
Og forventningerne kan godt være høje, for overraskende nok, er det slet ikke svært at sælge undertøj på nettet.
 
”Mere og mere foregår på nettet. Jeg var faktisk ret forbavset over, hvor nemt det er for os, at sælge undertøj på nettet. Det er forbavsende, hvor lidt vi får retur. Men mange kunder kender efterhånden deres størrelser godt, og det hjælper på det hele,” afslutter Mette Hoff.