Topshop styrker mobilhandlen
Topshop er allerede godt igang med m-salget, men en ny lancering skal styrke salget endnu mere.Den britiske highstreetkæde Topshop, ejet af Arcadia-gruppen, styrker nu sin position på mobilhandelsområdet. Det skriver Drapersonline.
Allerede nu har Topshop et rigtig godt mobilsalg. Kæden omsætter nemlig otte pct. af sit onlinesalg gennem mobiltelefoner, iPads medregnet, og det er adskillige procent mere end gennemsnittet, selvom kæden endnu ikke har lanceret en decideret mobilvenlig side. Og de otte pct. er samtidig en markør på, at mobilsalget hos Topshop er vokset tre-fire gange siden sidste år.
”Det er en ret stærk vækst, så vi anerkender, at det er en virkelig vigtig kanal for os,” siger Kate Walmsley, e-handelsdirektør hos Topshop.
Gennem de sidste tre måneder har Topshop lanceret et marketinginitiativ med en mobil spilleservice, SVNGR, der er rettet mod studerende. De bliver belønnet med gratis gaver, rabatter og konkurrencer når de færdiggør udfordringer på platformen.
Kilde: Drapersonline.
Billeder: Topshop.