Endelig overskud i Magasin du Nord
Stormagasin-kæden har succes med at have ændret varesortimentet i retning af billigere produkter.
Stormagasin-kæden har succes med at have ændret varesortimentet i retning af billigere produkter. Selvom forbrugerne generelt holder igen, er Magasin et af de steder, hvor dankortet alligevel får lov at blive luftet. Det skriver Business.dk.
Stormagasin-kæden har for alvor lagt en stribe magre år bag sig og kunne mandag præsentere et plus efter regnskabsåret 2010/2011. Bundlinjen viste et plus på 52 mio. kr. sammenlignet med et underskud på 74 mio. kr. året før.Omsætningen steg 7,2 pct. til 2,1 milliarder kr.
Magasin har succes med at have ændret varesortimentet i retning af billigere produkter, mens man samtidig fastholder de mere eksklusive mærker. Den strategi synes at falde i kundernes smag og har ført til fremgang i alle seks Magasin-filialer.
"Vi er jo en helt anden virksomhed i dag, end vi var for bare fem år siden. Vi har været i gang med en større turn around-proces, hvor vi har haft stort fokus på at have en forsigtig strategi og samtidig få ryddet op i vores varelagre. Og det er selvfølgelig glædeligt, at vi er lykkedes med det. Men man skal huske på, at det har været en proces, der har været i gang siden 2006," siger Jon Bjørnson, adm. direktør i Magasin siden 2005.
Magasin har de seneste to år været ejet af den børsnoterede, britiske stormagasin-koncern Debenhams.
Kilde: Business.dk