H&M samarbejder med David Beckham om undertøjskollektion
Den engelske fodboldspiller og fuldtidskendis David Beckham lancerer nu en herreundertøjskollektion i samarbejde med H&M.
Den engelske fodboldspiller og fuldtidskendis David Beckham lancerer nu en herreundertøjskollektion i samarbejde med H&M.
Kollektionen indeholder ni forskellige stykker herreundertøj, alle designet af David Beckhams eget team, og tæller således både boxershorts, briefs, undertrøjer, t-shirts og pyjamasbukser.
I forbindelse med kollektionen har der været fokus på at skabe behageligt undertøj, lyder det i en pressemeddelelse, hvoraf det også fremgår, at designteamet har taget udgangspunkt i David Beckhams egen garderobe.
”At skabe den perfekte undertøjskollektion handler om at finde det perfekte stykke tøj og om at have øje for de perfekte detaljer såsom den mest behagelige elastik til et par briefs, et mærke som ikke kradser, og sømme der ikke generer huden,” lyder det i meddelelsen, der videre forklarer, at brandingen i designet derfor er minimal på fx elastiklinningerne og i stedet inkorporeret i designet.
Og fodboldspilleren har været glad for samarbejdet:
“At arbejde sammen som et hold har altid været en vigtig del af mit liv, og sådan har det også været med udviklingen af denne kollektion. mit designteam og jeg har arbejdet med look, pasform og stil for at sikre, at produktet ikke alene er noget, jeg gerne selv vil gå med, men også er noget, som jeg vil være stolt over at lægge navn til,” siger David Beckham i en pressemeddelelse, hvori han fortsætter:
”Jeg søger altid nye udfordringer, og arbejdet med bodywear-kollektionen har været en virkelig stor oplevelse for mig. Jeg er meget glad for resultatet, og jeg håber, at H&m’s mandlige kunder vil sætte lige så stor pris på det.”
Også H&M’s designchef Ann-Sofie Johansson ser med positive øjne på kollektionen:
“Det er en fantastisk debutkollektion, hvor der er lagt et stort arbejde i tøjets funktion og kvalitet. David Beckham er i dag en af verdens mest respekterede mænd, og jeg glæder mig til at se, hvordan sortimentet vil vokse og udvikle sig i de kommende sæsoner.”
Kollektionen rammer hylderne i H&M over hele verden den 2. februar, og designsamarbejdet er tænkt som et længerevarende et af slagsen med tilbagevendende kollektioner flere gange årligt.