Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Anmeldelse: Baum und Pferdgarten AW12

Det var det ene gennemførte sæt efter det andet, der indtog catwalken på Rådhuset om torsdagen i den københavnske modeuge til Baum & Pferdgartens efterårs- og vintershow.
Det var det ene gennemførte sæt efter det andet, der indtog catwalken på Rådhuset om torsdagen i den københavnske modeuge til Baum & Pferdgartens efterårs- og vintershow.

Det var det ene gennemførte sæt efter det andet, der indtog catwalken på Rådhuset om torsdagen i den københavnske modeuge til Baum & Pferdgartens efterårs- og vintershow. 
 
Designerne Helle Hestehave og Rikke Baumgarten havde gjort deres bedste for at skabe en stemning af en ”varmere” kollektion til den kolde tid. Selv modellerne forekom frejdigere i deres farvestrålende ankelstrømper til den muntre musik.
  
Med udgangspunkt i perioden sidst i 50’erne- til først 60’erne sås "mod”-inspirationen tydeligt i kollektionens parkas, korte jakker, tætsiddende suits, cigaretbukser og skarpe A-forme i kjoler og nederdele, der skar løst lige over knæet. 

En rigtig flot – og ny – detalje var det regnjakkeinspirerede element i reflekterende sort materiale, der ved flere styles stak ud af ærmegab og halsudskæringer. 
 
Nydeligt pastelblåt
Første indgang var et nydeligt pastelblåt sæt indeholdende de føromtalte cigaretbukser og en bluse med netop disse regnjakkeelementer. En skarp kontrast til det bløde og lidt feminine look, der var karakteristisk for denne kollektion. 

[[addon]]

 
Kollektionen indeholdte en forholdsvis løs silhuet, der ikke var for afslappet. Denne kom blandt andet fint til udtryk i en ponchoinspirereret frakke med løsthængende kanter, i fin uld og en nydelig gråblå farve. 
 
En A-formsnederdel i en frisk farvekombination i pastelblå med en pastelgul højhalset bluse var også et fint eksempel på nogle friske efterårs- og vinterfarver.
 
Friske farver
Og sådan var det gennemgående for hele kollektionen. Farveskalaen hos Baum und Pferdgarten var nemlig gennemgående meget frisk,  og den komplimenterede det til tider romantiske udtryk, kollektionen arbejdede omkring, rigtig fint. 



Der fandtes blandt andet både sarte pastelfarver og mørkere råde og blåsorte farver, samt en skarpere blå, turkis og gul nuance. Dertil virkede de bronzefarvede og sølv detaljer, som en tydeligere efterårsinspireret del af farveskalaen.  

Printsne bestod af signatur palmeprintet i skarp mørkeblå, et tilsvarende palmeinspireret print i grøn og et leopardprikket et med sorte detaljer. 
 
Flot sammensætninger
Sidstnævnte print udgjorde et fint sæt indeholdende en kappe med en tilhørende ridehjelmsinspireret kasket og som med samtlige andre styles var stylingen, koordineringen og sammensætningen af farver lige i øjet.    

Minimalisme er måske et voldsomt ord at bruge i forhold til Baum und Pferdgartens velkendte univers af mønstre og enkelte strejf af uorden, men denne gang var der en enkelthed at skue i deres kollektion, som klædte modellerne og bevirkede at designse forekom behageligt afslappede og stilsikre. Det hele hvilede nærmest i sig selv.