Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Hermès i flot omsætningsfremgang

2011 har været et godt år for den franske luksusgigant. Hermès har i det forgangne år solgt varer for 2,84 mia. euro, hvilket svarer til en omsætningsvækst på 18,5 pct. fordelt over samtlige kategorier.
2011 har været et godt år for den franske luksusgigant. Hermès har i det forgangne år solgt varer for 2,84 mia. euro, hvilket svarer til en omsætningsvækst på 18,5 pct. fordelt over samtlige kategorier.

 

2011 har været et godt år for den franske luksusgigant. Hermès har i det forgangne år solgt varer for 2,84 mia. euro, hvilket svarer til en omsætningsvækst på 18,5 pct. fordelt over samtlige kategorier. Således har Hermès flot oversteget forventningerne til performance for året.
 
Hermès kan især glæde sig over fin fremgang i konfektionskategorien (ready-to-wear og modedrevne accessories), hvor man så en omsætningsstigning på hele 30 pct.
 
Tag godt imod…
Kunderne har altså taget godt imod designer Christophe Lemaires første damekollektion for huset, og især omsætningen i USA og Asien (foruden Japan) har sparket gang i salget med en stigning på henholdsvis 26 pct. og 29 pct. I Indien åbnede Hermés deres første butik nogensinde i landet uden for et indkøbscenter i Bombay. 
 
Og det var da også i høj grad asiatiske butiksåbninger, der genererede husets 2011-ekspansion. Af de i alt 13 nye butikker, befinder seks sig nemlig i netop Asien. 

Indtjening offentliggøres i marts
Hvorledes den intensive ekspansionsstrategi spiller ind på indtjeningen, løfter Hermès først sløret for i slutningen af marts. Men allerede nu understreger huset, at man forventer, at driftsmarginen øges markant og overstiger 30 pct. af omsætningen mod 27,8 pct. i 2010.
 
Selv Japan, der i begyndelsen af 2011 så heftig nedgang i retailsalget som følger af de alvorlige konsekvenser af tsunamien, der ramte landet i marts, har oplevet en – om end beskeden – fremgang på 1 pct.