Støy Munkholms webshop er et samlingspunkt
Støy Munkholm lancerede for knap to uger siden deres seneste bud på, hvad en moderne webshop kan tilbyde.Et slags virtuelt vendespil på webshoppens forside giver en smagsprøve på, hvad der venter dig, idet du fører musen over en brik, og klikker dig videre ind i Støy Munkholm-universet.
Der er spillet på nysgerrigheden i designet på forsiden, og det er nu knap to uger, siden folkene bag den aarhusbaserede modeforretning, Støy Munkholm, lancerede deres seneste bud på, hvad en moderne webshop kan tilbyde.
”Det handler om at have det sortiment, folk vil have, og så er tilgængeligheden det vigtigste. Det er for eksempel ligegyldigt for en amerikaner, om det er en dansk, engelsk eller helt tredje distributør,” fortæller Michael Dalsgaard, som er online butikschef og står for webshoppens daglige drift.
Og netop tilgængelighed og brugervenlighed er blevet omdrejningspunkt for Støy Munkholms webshop.
Ét klik
Ifølge Michael Dalsgaard har Støy Munkholm på to år kogt en blog, en webshop og deres sociale medier ned til én samlet side, hvor alt er til at finde og ”kun et klik væk,” som de selv formulerer det. Webshoppen fungerer altså som et samlingspunkt for de forskellige dele af Støy Munkholm.
”Vi har eksempelvis samlet billederne af vores produkter, leveringstid og andre vigtige oplysninger samme sted. Hele formatet bruges og det giver et godt overblik,” fortæller Michael Dalsgaard.
PR og marketingsansvarlig hos Støy Munkholm, Nicolai Bang supplerer;
”Alt i alt har vi gjort det lettere for kunden at færdes på siden.”
Fire kreative kanaler
Og der var flere helt nye funktioner og muligheder at udforske for onlineshopperen.
Blandt andet skal fire kreative kanaler skabe grundlag for en inspirationsplatform til kunderne. Det skal ske gennem en blog, ”et cetera,” som er et slags modeleksikon, ”theater,” som er et filmbibliotek og ”de nîmes,” hvor du kan følge fem par jeans og deres ejermænd i en periode på et år.
”Vi ville lave noget helt andet og vise at Støy Munkholm er mere end ”bare” en tøjbutik på nettet, fortæller Michael Dalsgaard og fortsætter;
”De fire kreative kanaler skildrer universet, og giver forbrugeren mulighed for at blive inspireret, og se hvordan vi selv bliver inspireret.”
Kunden vil se noget nyt
Selvom webshoppen efterhånden rummer et omfattende virtuelt univers, vil den ikke kunne fungere uden den fysiske butik. I butikken på Store Torv i Aarhus findes essensen af konceptet og giver, ifølge Nicolai Bang, onlinedelen af Støy Munkholm store fordele og vice versa.
”Der er en rigtig god synergieffekt i, at kunderne kan prøve tøjet i den fysiske butik og så beslutte sig senere online, og omvendt se tøjet på webshoppen og købe det i den fysiske butik,” forklarer Nicolai Bang, som samtidig understreger vigtigheden af fornyelse på begge fronter.
”Når kunden kommer igen i den fysiske butik, skal der helst være sket noget nyt rent visuelt, ellers bliver det hurtigt kedeligt,” forklarer han.
”Og den tankegang forsøger Støy Munkholm også at efterleve online,” fastslår Michael Dalsgaard afslutningsvis.
Billede: Støy Munkholm & Won Hundred