Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

H&M vokser i flot første halvår

H&M oplever fortsat store stigninger og planlægger at åbne butikker på en række nye markeder.
H&M oplever fortsat store stigninger og planlægger at åbne butikker på en række nye markeder.

H&M har netop offentliggjort sit halvårsregnskab og det overordnede resultat ser ganske fornuftigt ud. Salget steg i første halvdel af regnskabsåret med 12 pct. beregnet i lokale valutaer. Salget i sammenlignelige enheder sted med 3 pct.

Resultatet er steget med 16 pct. til 10754 mio. svenske kr., mens resultatet efter skat er 7958 mio. SEK.

H&M planlægger at entrere fem nye markeder i 2012. I 2013 planlægger den svenske modekæde ligeledes at åbne butikker på en række nye markeder. Der er indtil videre skrevet kontrakter om butiksåbninger i 2013 med Estland og Indonesien.

”Året startede godt og den positive udvikling fortsatte i andet kvartal. I Andet kvartal så vi en stærk udvikling i salg og rentabilitet med en stigning i resultatet på 23 pct. Forårskollektionerne er blevet godt modtaget af vores kunder, som set i vores øgede markedsandel i et marked, der fortsætter med at være udfordrende. H&M’s attraktive kundetilbud bliver værdsat af kunderne på alle vores 44 markeder, i store byer som små – og i både lande med stærk økonomisk vækst og lande med et hårdt, makroøkonomisk klima,” lyder det fra Karl-Johan Persson, adm. direktør i H&M.

H&M planlægger at åbne 275 nye butikker i løbet af året. Der er planer om at åbne nye butikker på alle etablerede markeder samt åbne de fem nye markeder Bulgarien, Mexico, Letland, Malaysia og Thailand i løbet af året. Derudover åbnes der online salg i USA til efteråret.

Billede: H&M