Mango føjer ny, ung linje til porteføljen
Den spanske modekæde Mango planlægger en ny linje. Med "Mango Young," ønsker det katalanske brand at rette fokus mod en yngre målgruppe.
Den spanske modekæde Mango planlægger en ny linje. Med "Mango Young," ønsker det katalanske brand at rette fokus mod en yngre målgruppe.
Mango Young bliver ifølge en talskvinde fra koncernen en mere hip linje end hovedlinjen, men hvorvidt linjen bliver sat til salg i en egen kæde eller sælges fra de eksisterende Mango-butikker er endnu uvist. På samme måde kan talskvinden endnu ikke løfte sløret for, hvornår den første kollektion er parat til salg. Det skriver TextilWirtschaft.de.
"Dette er et fremtidsprojekt . Det kan stadig tage op til tre år, men det er noget vi arbejder på," siger virksomhedens talskvinde.
Med den nye, yngre profil sætter kæden langsomt kursen mod børnemoden – men det er nu ikke her, Mango ønsker at rette fokus lige med det første – dog vil talskvinden ikke afvise, at fremtiden kan byde på decideret børnetøj.
Mango Young bliver koncernens tredje underbrand – allerede eksisterer nemlig herretøjslinjen He by Mango (billedet) og Mango Touch, der er kædens accessoir-linje.