Modeugen får ny designmesse
Under navnet Defining Scandinavia kommer Øksnehallen igen til at være handelsplads, når messen åbner med et fokus på skandinavisk design og living.Den ene modeuge er knap overstået før der kommer nyheder om den næste. Når modeugen løber af stablen igen fra 30. januar til 3. februar ser en ny designmesse dagens lys. Under navnet Defining Scandinavia kommer Øksnehallen igen til at være handelsplads, når messen åbner med et fokus på skandinavisk design og living.
”Tiden er klar til at tænke i helheder. Living og mode smelter gradvist mere og mere sammen, og derfor er det naturligt at drage nytte af denne synergi, når det kommer til markedsføring af skandinavisk design og living,” siger Laust Christian Poulsen, partner på messen, og fortsætter.
”Defining Scandinavia er skabt ud fra ideen om en samlende fællesskabsfølelse inden for den skandinaviske ånd- Det er sådan vi går til værks.”
Synergieffekt ønskes
Messen afholdes under modeugen ifølge arrangørerne for at skabe synergi og sammenhæng. Og fordi skandinavisk æstetik er blevet et ”anerkendt kvalitetsstempel”, er der god mulighed for at forbinde modens verden med eksempelvis boligtilbehør, møbler, kunsthåndværk, keramik og lys, lyder det.
“Som central aktør i den Københavnske modeuge kender vi betydningen af at udvikle og nytænke Copenhagen Fashion Week. Defining Scandinavia er en ny fagmesse som skal give København en ny dimension og som vil gøre byen mere interessant for internationale indkøbere og presse, både hvad angår modemesserne og Defining Scandinavia,” siger Peter Fenger Selchau, der ligeledes er partner på den nye messe.
Og skal man tro arrangørerne, er det nye koncept allerede blevet godt modtaget.
”Vi har allerede på nuværende tidspunkt modtaget stor opbakning og bred interesse for konceptet,” siger Peter Fenger Selchau.
Messen skal ”kaste lys på og træffe beslutninger om, hvordan skandinavisk design og living skal sætte aftryk i vores verden, nu og i fremtiden,” som det skrives i pressemeddelelsen.