Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
MODEUGE

Modeugens aktører: Denise Wilke

Showroom- og account manager hos Gregersen Communication Denise Wilkes modeuge er skemalagt til mindste detalje.
Showroom- og account manager hos Gregersen Communication Denise Wilkes modeuge er skemalagt til mindste detalje.

Sædvanen tro kickstarter FashionForum Copenhagen Fashion Week med Modeugens Aktører. I dag kan du møde Denise Wilke, der er showroom- og account manager hos Gregersen Communication.

Hvordan forbereder du dig til CFW?

Mit arbejde i forhold til CFW består i at koordinere 14 shows på Gallery’s  showscene. Til trods for at vi arbejder frem mod modeugen hele året, er de sidste fem dage de afgørende. Her løses det store puslespil med 8.000 gæster fra mere end 30 lande. Alle vigtige indkøbere og redaktører – som alle skal sidde på første række. Dertil kommer hele PR arbejdet med interviews, backstage og udsendelse af presse tekster.

Hvordan ser dine dage ud under selve CFW?

Under selve modeugen starter dagene med briefing af det 20 personers store team, som alle har individuelle roller.
Da teamet har stor erfaring med arbejdsgangene, fokuserer briefingen primært på emner der kræver ekstra opmærksomhed i løbet af dagen. Såfremt alt forløber som planlagt, vil resten af dagen være tæt pakket med ”Front of House-management”, hvilket inkluderer invitationer, gæstelister, samt velkomst og seating af gæster. Tiden imellem vores shows bruger jeg på at tale med presse og kunder, og ikke mindst forberede de sidste detaljer til det næste show.

Den største udfordring er at dække alle involverede parters behov samtidig, men følelsen det bibringer når det lykkes gør hele det hårde arbejde værd.

Hvad forventer du at få ud af CFW?
Jeg forventer at styrke mine relationer, først og fremmest til mine kunder, men også til pressen. Modeugen er en god mulighed for at tale med folk om andet end arbejde og dermed opnå et endnu tættere samarbejde i hverdagen. Den intense kontakt med presse, indkøbere og kunder er derfor en fantastisk mulighed for mig, for at forbedre mit daglige arbejde hos Gallery International Fashion Fair og gøre næste modeuge endnu mere succesfuld end den forrige. Derudover har jeg som mål, at vores internationale gæster og samarbejdspartnere får en god oplevelse og et godt indtryk af den danske modebranche.
Hvad ser du mest frem til?

Vi har i år valgt at rykke vores showscene til Børssalen på Børsen, og jeg glæder mig til at afvikle shows i disse smukke omgivelser. På showscenen kan vi i år præsentere showholdere fra mere end 9 forskellige lande og nogle af de største danske designnavne, der med hver deres univers, fortælling og design forhåbentlig kommer til at få en masse positiv opmærksomhed fra pressen og indkøberne. Ydermere har vi I år fløjet en kerne af den bedste internationale presse og indkøbere ind, for at gøre vores ypperste til at fremme internationaliseringen af CFW.

Har du nogle særlige rutiner eller ting du skal nå?
Hele ugen er skemalagt ned til mindste detalje. Alt lige fra hvilket tøj jeg skal have på til de enkelte shows, til hvem jeg skal nå at networke med, og hvornår jeg skal huske at sove. Det er yderst sjældent jeg har tid til at gøre noget spontant under modeugen og hvis der alligevel opstår noget ekstra tid gælder det bare om at få ladet op, så jeg kan bevare overblikket og det gode humør. Ellers sørger jeg altid for at min telefon er på fuld styrke alle tider af døgnet, at have et lille sukkerlager i tasken og et par flade sko med mig.


Hvad betyder modeugen for dig professionelt?
Modeugen er altafgørende for vores virksomhed og mit arbejde i det daglige. Det er det tidspunkt på året, hvor jeg har mulighed for at møde kommende kunder og pleje de eksisterende. Derudover er CFW en vigtig platform for mine kunder; det er her de kan præsentere deres arbejde til cremen af den danske presse og forretningsverden. Vi er med til at give dem de bedste rammer for at networke, socialisere og udvide deres virksomheder.

Hvad er din bedste modeugeoplevelse nogensinde?
Jeg var med til at producere Peter Jensen showet SS13, hvilket var en stor og meget lærerig oplevelse. Vi begynder med at arbejde på et show flere måneder før afviklingsdatoen og bruger enorme mængder tid på at koordinere så stor en  produktion. Minutterne op til ethvert show er stressende og  nervepirrende, der er intet der må gå galt og adrenalinen pumper. Netop fordi jeg arbejder så tæt med designerne jeg repræsenterer, er det altid et specielt øjeblik når showmusikken begynder. Jeg husker tydeligt, at jeg til Peters show blev helt rørt da showet begyndte. Dette var et symbol på lykke, stolthed og lettelse. Hans skæve univers og design rører mig dybt. Desuden er han en fantastisk person, som jeg under al den succes han allerede har opnået, hvilket bare betyder at jeg glæder mig endnu mere til at afvikle hans AW13 i Magasin under CFW.