Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Brugttøjsportal udvikler koncept med brugerne

BRUGT TØJ PÅ NETTET. Anywear er en af de nye spillere på markedet, der udfordrer Trendsales.
BRUGT TØJ PÅ NETTET. Anywear er en af de nye spillere på markedet, der udfordrer Trendsales.

For nyligt relancerede teamet bag den nye brugttøjsportal Anywear ”Anywear version 2.0,” som virksomhedens administrerende direktør, Jens-Otto Paludan, kaldte det nye koncept ved samme lejlighed. Udfordringen ligger nu i at holde fast i brugerne.

”Lige nu har vi nogle forventninger om, at vi gerne vil have så mange som muligt ind og prøve vores tjeneste, og så er vores næste målsætning, at vi gerne vil have, at de bliver der,” forklarer direktøren og uddyber de konkrete målsætninger:

”Hvis jeg skal sætte tal på det, håber jeg på, at vi inden for det næste halve år har et sted mellem 10.000 og 20.000 brugere,” siger Jens-Otto Paludan.

Udviklet med brugerne

Sitet så allerede dagens lys sidste sommer, hvor man hos Anywear næsten lydløst lancerede en såkaldt alphaversion, der skulle være med til at skabe konstruktiv dialog mellem brugerne og Anywear.

”Vi gik ud sidste sommer med et slags alpha-site, som blev lagt ud til fri benyttelse på nettet, så vi på den måde kunne gå i dialog med dem, der bruger det, og derpå gøre det hele så godt som muligt,” fortæller Jens-Otto Paludan.

LÆS OGSÅ: Online genbrug: Krisen ændrer forbrugsmønstre

Netop den strategi har resulteret i en helt speciel indsigt i, hvad brugerne mangler. Og ifølge Anywear er det eksempelvis app-delen af konceptet, kombineret med en mere redaktionel tilgang til forbrugerne, som er en del af grundlaget for sitets eksistens.

”Et element har været Anywear-app’en, som vi lancerede i november. Et andet element har været omkring det redaktionelle indhold i forhold til inspiration, der skal være til nytte for brugerne – det er altså både noget indholdsmæssigt og noget teknisk der gør, at vi føler, vi kan lave en god løsning,” forklarer Jens-Otto Paludan.

Satser på æstetikken

Foruden de mere praktiske aspekter, er der også tænkt et helt bestemt æstetisk udtryk ind i konceptet. Anywear regner nemlig med i første omgang at fokusere på det kvindelige forbrugersegment, der strækker sig fra helt unge og op til plus 40 år.

”Det hele ligger i vores udtryk. Måden vi designer og skriver på, skal tiltale målgruppen, og det er hele indgangsvinklen. Vi satser meget på æstetik og brugervenlighed. Det skal være meget nemt og overskueligt, især på et app-format,” forklarer Jens-Otto Paludan.

LÆS OGSÅ: Nye spillere udfordrer Trendsales

Ifølge ham er second hand-markedet i det hele taget et marked i vækst, og så er det selve forudsætningen for at lave en forretning. Det giver også høje forventninger til fremtiden:

”Vi forventer, at vi kan vækste for hvert år der går og mere eller mindre fordoble vores brugere når vi først har fået fat,” slutter Jens-Otto Pauldan der samtidig understreger at Anywear også på lang sigt har fokus på ekspansionsmuligheder.